Finansai

„Brexit“. Žaidimas baigtas

2020 m. gruodžio 24 d., katalikų Kalėdų išvakarėse, Europos Sąjungos ir Jungtinės Karalystės atstovai susitarė dėl Didžiosios Britanijos išstojimo iš Europos Sąjungos sąlygų. Pereinamasis laikotarpis baigėsi 2021 m. sausio 1 d. vidurnaktį. Kaip naujos Briuselio ir Londono ekonominio bendradarbiavimo sąlygos paveiks transporto ir logistikos paslaugų rinką, aptariame su „AsstrA-Associated Traffic“ AG ekspertais.

Diskusijos ir derybos dėl breksito sąlygų vyko nuo 2016 metų – nuo to momento, kai 51,9 % britų palaikė Jungtinės Karalystės išstojimą iš ES.

„Per beveik 5 metus kilo daugybė neaiškumų: galutinio išstojimo data ne kartą buvo nukeliama, peržiūrimos išstojimo sąlygos. Kiekvieną kartą verslo Klientai ir „AsstrA“, kaip transporto ir logistikos kompanija, jautė šio neapibrėžtumo pasekmes. Rinka akimirksniu reagavo – padidėjo mašinų paklausa, vežimo galimybių apribojimai, eilės uostuose ir krovinių vežimo tarifai, – pasakoja Natalja Ivanova-Kolakovskaja, ES šalių regiono direktoriaus pavaduotoja ir Prancūzijos regiono vadovė. – Situacija paaštrėjo gruodį, kai Europos eksportuotojai kelis kartus padidino į Didžiąją Britaniją gabenamų krovinių apimtis. Dėl to ėmė trūkti automobilių net gabenti krovinius gretutiniais maršrutais“.

Įsigaliojus naujiems tarptautiniams susitarimams logistikos grandinių, susijusių su Didžiąja Britanija, dalyviams tenka prisitaikyti prie naujų realijų.

„Šiandien su rimtais sunkumais susiduria agentūros ir valstybės institucijos, susijusios su muitinės procedūromis ir krovinių įvežimu į Jungtinę Karalystę. Būtinybė apdoroti kiekvieną krovinį, įvežamą iš ES, sukėlė daugybę trikdžių įforminant importą ir eksportą. Dėl masinių transporto priemonių prastovų sumažėjo transportavimo sprendimų“, – tęsia Igor Vlasenko, Vakarų Europos skyriaus vadovas.

Susiklosčius tokiai situacijai vyksta ir transporto ir logistikos rinkos paslaugų kainodaros pokyčiai. „AsstrA“ komanda pasitelkia kompanijos Klientams prieinamus instrumentus, kad būtų amortizuoti įkainių šuoliai ir gabenimo alternatyvų krizės pasekmės.

Glaudus kontaktas su Klientu, muitinės procedūrų instrukcijų, pateikiamų Partneriams, tikslumas „AsstrA“ darbuotojams suteikia galimybę palaikyti teikiamų paslaugų lygį ir siūlyti Klientams sprendimus susiklosčius šiai sudėtingai situacijai“, priduria Igor Vlasenko

Valstybės institucijos taip pat įtrauktos, kad ES ir Didžiosios Britanijos bendradarbiavimo pokyčių procesas būtų kuo lengvesnis. Prancūzijos muitinė kompanijoms, kurios turi verslo ryšių su Didžiąja Britanija, tinklalapyje pateikė detalią informaciją apie naujas taisykles, įskaitant ICS (angl. Import Control System) ir ECS (angl. Export Control System) įforminimą. Įkurtas skyrius, kuris konsultuoja kompanijas ir teikia informaciją apie muitinės procedūrų naujoves atitinkamai verslo rūšiai.

Britų Transporto departamentas paskelbė, kad Duvre bus statoma sausumos muitinės teritorija White Cliffs inland border facility, kurioje tilps iki 1200 transporto priemonių. Pasienio objekte bus vykdoma importuojamų krovinių kontrolė, taip pat bus įrengta stovėjimo aikštelė laukiantiems apžiūros sunkvežimiams.

„Departamento sprendimas sukėlė Duvro gyventojų protestus, nes teritorijoje, kurioje numatyta statyba, šiuo metu plyti nuostabūs žali laukai. „AsstrA“ komanda Didžiojoje Britanijoje, nepaisant aplinkybių, palaiko ir informuoja verslo Klientus. Be to, „AsstrA“ užsakovams prieinamos paslaugos, susijusios su muitinės formalumų Jungtinėje Karalystėje atlikimu“, – pasakoja Anna Smirnova, „AsstrA Industrial Project Logistics“ Didžiojoje Britanijoje vadovė.

Naujos muitinės taisyklės – ne vienintelė sienos kitimo sunkumų priežastis. 2020 gruodį šimtai vairuotojų įstrigo uostuose abiejose sienos pusėse dėl sanitarinių priemonių. Visiškas uždarymas, įvestas nuo sausio 5 d. iki vasario vidurio, tarptautinių maršrutų vairuotojams reiškia, kad jie privalo turėti neigiamą COVID testo rezultatą, atliktą per paskutines 72 valandas.

Pranešimą paskelbė: Anastasiia Onoshko, AsstrA Associated Traffic AG

(Perskaityta per mėnesį: 3, iš jų šiandien: 1.)