Finansai

Burnos higienistė pokyčius vaikų dantų priežiūroje prilygina nedidelei, bet reikšmingai revoliucijai

Šypsena – kalba, kurią supranta viso pasaulio gyventojai. Jos priežiūrai vien šiemet prekybos tinklo „Maxima“ klientai jau įsigijo daugiau kaip 3,6 mln. vienetų įvairių burnos higienos produktų. Tuo metu burnos higienistė Brigita Šinkūnienė pastebi, kad dantų priežiūros priemonėmis naudojamasi vis geriau.

Tinkama burnos higiena būtina nuo pat mažų dienų. „Mano sūnus buvo pirmasis vaikas darželyje, kuris atsinešė dantų šepetėlį ir pastą. Stebėjosi net auklėtojos. Tačiau netrukus dantukus ėmė valyti dar pora mažylių grupėje, o metų pabaigoje – jau kone visi grupės vaikai turėjo šepetėlius ir tepė ant jų pastą“, – atsimena burnos higienistė Brigita Šinkūnienė.

Ji prisimena laikus, kai tikrai ne kiekviena šeima sutiko su mintimi, kad pradėti rūpintis vaikų burnos higiena reikia iškart, kai šiems prasikala pirmieji dantukai. „Užtat dabar jau daugelis tėvų pritaria, kad svarbu kuo anksčiau suformuoti įprotį, o vėliau tiesiog tobulinti burnos higienos įgūdžius – kruopščiai valyti ir dantis, ir tarpdančius. Tai tarsi maža, bet reikšminga revoliucija, lyginant su laikais, kai pradėjau savo profesinę veiklą“, – sako burnos higienistė, sukaupusi 20 metų patirtį.

Auga kūdikiams ir vaikams skirtų dantų šepetėlių paklausa

Lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ duomenimis, nuo šių metų sausio iki lapkričio mėnesio „Maximos“ klientų krepšeliuose atsidūrė daugiau nei 3,6 mln. prekių, padedančių užtikrinti gerą burnos sveikatą.

„Šiemet stebime didesnę visų burnos priežiūros prekių paklausą. Vis dėlto labiausiai išsiskiria kūdikių ir vaikų dantų priežiūros produktų, tokių kaip mažiesiems skirtų burnos skalavimo skysčių ir dantų šepetėlių, pardavimų augimo tendencija“, – sako prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė.

Burnos higienistės B. Šinkūnienės teigimu, savarankiškas dantų valymas turi būti vaikų rutinos dalis, tačiau padėti iki galo švariai išsivalyti dantis vaikams iki 8 metų turėtų padėti tėvai. „Visavertė burnos higiena – bendras tėvų ir vaikų reikalas“, – įsitikinusi specialistė.

Didesnė įvairovė – geresnės galimybės prižiūrėti dantis

Pasak burnos higienistės B. Šinkūnienės, pagrindinės priemonės, kurios padeda užtikrinti gerą dantų priežiūrą yra dantų pasta, dantų šepetėlis ir dantų siūlas arba tarpdančių šepetėlis, taip pat dantų skalavimo skystis. Šiomis priemonėmis galima nuvalyti visus penkis danties paviršius – trys paviršiai valomi dantų šepetėliu, o du – tarpdančių šepetėliu arba siūlu. Prieš pasirenkant priemones specialistė pataria pasikonsultuoti su savo dantų gydytoju arba burnos higienistu.

Iš viso „Maximos“ parduotuvėse pirkėjai gali įsigyti per 500 skirtingų burnos higienos produktų, skirtų įvairaus amžiaus grupėms. Pasak E. Dapkienės, kas antra nuperkama dantų priežiūros prekė yra dantų pasta. O vien šiemet lentynas papildė 14 naujų dantų pastos produktų.

Dantų siūlas – atrasta, bet dar ne visų naudojama priemonė

Prekybos tinklas „Maxima“ šiemet taip pat fiksavo išaugusią dantų siūlų bei krapštukų paklausą. Visgi burnos higienistė B. Šinkūnienė mano, kad dantų siūlą žmonės galėtų naudoti dar dažniau.

Higienistė pastebi, jog dalis pacientų vis dar neįvertina dantų siūlo svarbos. Kita vertus, ji pažymi, kad dantų siūlas, kaip higienos priemonė, Lietuvoje dar neturi tokios ilgos istorijos. „Dar prieš 25-20 metų ši prekė atrodė tarsi gan neįprasta, prabangi, nes buvo kur kas brangesnė už paprastą dantų šepetėlį. Dabar tarpdančiams valyti skirtų dantų siūlų – daug ir įvairių, tad turime visas galimybes puoselėti sveiką šypseną“, – teigia pašnekovė.

Specialistė sako, kad laikui bėgant Lietuvoje keičiasi požiūris į dantų priežiūrą ir burnos higieną. Pasak B. Šinkūnienės, šiandien žmonės supranta, kad sveiki dantys ir graži šypsena yra investicija, o vizitas odontologo kabinete gali nemažai kainuoti. Todėl pacientai vis labiau domisi ir klausia patarimų, kas tiktų būtent jų dantims ir dantenoms.

Apie prekybos tinklą „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia beveik pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 15 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.

Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai“

(Perskaityta per mėnesį: 5, iš jų šiandien: 1.)