Finansai

Darbuotojų integracija nuotoliniu būdu: trys būtiniausi elementai, užtikrinsiantys sklandų naujokų pritapimą

Nepaisant to, kad paskelbus karantiną nedarbas Lietuvoje ėmė augti, daliai įmonių pavyko ne tik išvengti darbuotojų atleidimo, bet ir papildyti savo gretas naujais komandos nariais. Tačiau tai reiškia, kad tokios verslo organizacijos susiduria su iki šiol nekilusiu iššūkiu: kaip užtikrinti sklandžią naujų darbuotojų integraciją, kai net nėra galimybės paspausti jiems rankos? „Wix.com“ Lietuvos padalinio atstovų teigimu, norint tokioje neįprastoje situacijoje užtikrinti sėkmingą personalo integraciją, vertėtų atkreipti dėmesį į tris pagrindinius elementus: aiškią komunikaciją, konkretų įvedimo planą ir šiltą priėmimą į kolektyvą.

„Kadangi mūsų įmonė yra lanksti, nebuvo labai sunku prisitaikyti prie netikėtai užklupusių pokyčių – dar prieš karantiną pradėjome informuoti kandidatus, kad galime darbo pokalbį perkelti į virtualią erdvę, jeigu jie nesijaučia saugiai, vykdami į mūsų biurą. Greitai ir ganėtinai sėkmingai pavyko adaptuoti ir prieš tai vyravusią naujų darbuotojų įvedimo sistemą, kuri pasikeitė tiek savo forma, tiek ir visu įgyvendinimo procesu“, – sako Vaida Paulauskienė, „Wix.com“ Lietuvos padalinio žmogiškųjų išteklių skyriaus vadovė.

Esminis aspektas – efektyvi komunikacija

Pašnekovės teigimu, vienas pagrindinių aspektų, norint sklandžiai integruoti darbuotojus, yra efektyvi komunikacija. Anot V. Paulauskienės, aiškus ir dažnas bendravimas yra vienas iš kertinių elementų adaptuojant personalą nuotoliniu būdu.

„Komunikacija tokiu metu kaip karantinas turi būti daug aiškesnė, nes darbuotojai, pradedantys dirbti nuotoliniu būdu, su įmonės kultūra, darbo specifika turi susipažinti be gyvo bendravimo. Įprastai, jeigu naujokams kildavo klausimų, jie visada teiraudavosi šalia esančių bendradarbių. Tačiau kadangi nauji komandos nariai vis dar nepažįsta nei įmonės, nei kitų kolegų, šioje vietoje atsakomybė krenta ant senbuvių pečių – jie turėtų gerokai dažniau teirautis, ar naujiems darbuotojams viskas aišku, ar jie nesusiduria su problemomis, parašyti ar paskambinti bei paklausti, kaip jie jaučiasi“, – tvirtina personalo vadovė.

V. Paulauskienė pratęsia, kad „Wix.com“ šiai galimai problemai stengiasi užbėgti už akių ir jai pasiruošti iš anksto: „Karantino situacijai pritaikėme žinutę, kurią siųsdavome visiems naujiems darbuotojams. Joje struktūruotai ir kuo smulkiau – nuo darbo pradžios datos ir laiko ar kas pasisveikins su naujokais ryte iki to, kas su jais bendraus likusią dieną ar kokias užduotis reikės atlikti – paaiškiname pirmuosius žingsnius mūsų įmonėje.“

Ji priduria, kad dirbant nuotoliniu būdu, labai svarbu kuo tiksliau paaiškinti, ko yra tikimasi iš darbuotojų pirmomis jų darbo dienomis ir savaitėmis. Naujokams būtina nurodyti, nuo ko jie pradės savo užduotis – darbus reikėtų sudėlioti pagal prioritetus ir kuo aiškiau juos apibūdinti, kad naujiems kolegoms kiltų kaip įmanoma mažiau klausimų.

Aiškaus plano turėjimas padeda išvengti nesklandumų

Martynas Bardauskas, Wix.com programuotojas, papildo, kad itin reikšmingą vietą pirmosiomis naujų darbuotojų savaitėmis turėtų užimti ir aiškus jų įvedimo planas. Anot pašnekovo, šis planas iš pradžių apima supažindinimą su įmonės kultūra, bendrųjų žinių spragų užpildymą bei supažindinimą su produktų infrastruktūra.

„Balandį prie komandos prisijungė keli nauji darbuotojai – iš pradžių nerimavau, kad nuotolinė jų integracija gali būti problematiška, tačiau nuosekliai laikydamiesi nuotolinio darbuotojų įtraukimo plano, su didelėmis kliūtimis nesusidūrėme“, – sako pašnekovas.

M. Bardauskas priduria, kad jo darbas – padėti naujokams suprasti „Wix.com“ kultūrą, supažindinti juos su įmonės vidine struktūra ir veikla: „Kasdien su naujais kolegomis ir jų mentoriais turime pusvalandžio trukmės skambučius, per kuriuos aptariame jų nuveiktus darbus, progresą ir bendrą nuotaiką.“

Anot jo, jau nuo pat pirmos dienos naujiems darbuotojams yra priskiriami mentoriai – patyrę kolegos, į kuriuos jie gali kreiptis bet kokiais klausimais. Kiek vėliau, mentoriams tenka ir didesnė atsakomybė prižiūrint sėkmingą adaptaciją – mentoriai supažindina su jų komandos specifika ir programavimo praktikomis ar kitomis plane numatytomis užduotimis.

Neformalaus bendravimo svarba

V. Paulauskienė akcentuoja, kad siekiant, jog naujas komandos narys darbovietėje pasijustų puikiai, būtina ne tik atidžiai jį apmokyti, bet ir sklandžiai įtraukti į įmonės socialinį gyvenimą. Tai svarbu ypač dabar, kai pažinti bendradarbius ir pajusti kasdienę darbovietės atmosferą tapo gerokai sudėtingiau.

„Anksčiau, kai visi leisdavo laiką biure, įsilieti į neformalų įmonės gyvenimą ir susipažinti su kolegomis buvo lengviau. Dabar, kai nebeįmanoma kartu su jais išgerti kavos ar nueiti pietų, tai tapo kebliu, tačiau įveikiamu uždaviniu, kurį reikia spręsti kuo labiau įtraukiant naujokus į nuotolines veiklas. Už juos atsakingas vadovas pirmiausiai turėtų supažindinti juos su komanda, išsiaiškinti jų pomėgius, pridėti į atitinkamas įmonės grupes ir pokalbius bei pakviesti į bendrus komandos susitikimus, mokymus, paskaitas ar kitas neformalias veiklas, vykstančias nuotoliniu būdu“, – sako pašnekovė.

M. Bardauskas pažymi, kad „Wix.com“ tokių užsiėmimų tikrai netrūksta: „Kai kurios komandos susiskambina kasdien ir neformaliai šnekučiuojasi prie kavos, įmonės viduje taip pat turime sportuojančių kolegų grupių, kurių treniruotes nuotoliniu būdu veda skirtingi treneriai. Be to, neseniai buvo organizuojamas filmų žiūrėjimo vakaras, o taip pat turėjome galimybę paklausyti psichologų paskaitų apie gerą savijautą karantino metu. Į visas šias veiklas kviečiame ir mūsų naujokus – tai be abejonės prisideda prie geros jų savijautos naujoje darbovietėje.“

Pranešimą paskelbė: Rasa Aleškevičiūtė, UAB „Gravitas Partners“

(Perskaityta per mėnesį: 9, iš jų šiandien: 1.)