Finansų ministerija parengė atnaujintą projektų administravimo ir finansavimo tvarką, leisiančią išvengti perteklinių reikalavimų ir mažinančią administracinę naštą tiems privataus ūkio subjektams, kurie įgyvendina projektus iš 2021–2027 metų Europos Sąjungos Investicijų programos (IP) ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ lėšų.
Siūlomais pakeitimais siekiama efektyvesnio investicijų panaudojimo ir didesnės spartos įgyvendinant projektus, mažinti administracinę naštą jų vykdytojams ir galimų klaidų riziką.
Pavyzdžiui, atsisakoma verslui perteklinių pirkimo procedūrų – nebereikės skelbti kvietimo dalyvauti pirkime, laukti pasiūlymų pateikimo ir vykdyti su pirkimo konkursu susijusių veiksmų, tokių kaip pasiūlymų vertinimas ar tiekėjų kvalifikacijos tikrinimas.
Taip pat nustatyta, kad rašytinės sutartys bus privalomos tik nuo 20 000 eurų vertės (anksčiau – nuo 5 000 eurų), todėl pirkimai galės būti vykdomi paprastesne tvarka.
Nepaisant to, kad esama tvarka supaprastinama, ypatingas dėmesys bus skiriamas tam, kad investicijų įgyvendinimas vyktų skaidriai, nekiltų interesų konflikto (kad asmenys, inicijuojantys ar vykdantys projektus, neturėtų asmeninio suinteresuotumo, galinčio pakenkti jų nešališkumui), projektų vykdytojai racionaliai panaudotų skirtas lėšas – įsigyjamų prekių, paslaugų ar darbų kaina atitiktų rinkos kainą.
Finansų ministerija peržiūrėjo europinių lėšų administravimo tvarką po to, kai atliko išsamią Europos Sąjungos ir nacionalinių teisės aktų analizę, įvertino privačių subjektų, įgyvendinančių projektus, patirtį investicijų srityje bei gautus atsiliepimus.
Numatyta, kad nauja tvarka įsigalios nuo 2026 m. sausio 1 d.
Pranešimą paskelbė: Mindaugas Grinius, LR Finansų ministerija