SEO
Paslaugos

Kas naujo SEO pasaulyje 2019 metais?

2019-ji po truputį įsibėgėja ir po truputį pradeda aiškėti SEO tendencijos, kurios vyksta iš tikrųjų, o ne ekspertų buvo prognozuotos prieš pusmetį, kaip galimos.

Pirmiausia reiktų pastebėti, kad Lietuvos SEO rinka nežymiai skiriasi nuo angliškos. Dauguma SEO specialistų mokosi iš tarptautinių ekspertų analizių ir tyrimų, kurie ne visada Lietuvoje yra aktualūs. Pavyzdys – neseniai MOZ įkūrėjas Randas Fishkinas pateikė tyrimą, kad labai sparčiai didėja nespaudžiamos paieškos (non-click search), bet tik mobiliojoje aplinkoje. Pasauliniu mastu tai labai svarbus atradimas, nes tai reiškia, kad dabar reikia siekti pateikti kaip įmanoma daugiau informacijos kuri tiesiog bus parodyta, bet nebūtinai paspausta Google rezultatų puslapyje. Kol kas Lietuvai ši optimizavimo praktika neaktuali, nes mes tokių paieškų nematome.

Mobilioji paieška tampa pagrindine

Kaip parodė jau minėtas MOZ.com įkūrėjo tyrimas, mobilioji ir kompiuteryje atliekama paieška yra skirtinga. Kuria pasitikėti labiau? Google pasitiki mobiliąja versija. Jie oficialiai patvirtino, kad Google robotai pirmiausiai tikrins, kaip veikia mobilioji puslapio versija. Jei ji veiks klaidingai arba puslapis jos neturės iš viso, tai neigiamai atsilieps paieškos rezultatams: Google nenusiteikusi didėjančiai mobiliųjų įrenginių vartotojų armijai rodyti puslapius, kurie neturi mobiliosios versijos arba ji tiesiog neužsikrauna.

Tai labai rimtas signalas visiems SEO specialistams. Jei norite pasiekti aukštų rezultatų, pasirūpinkite tinkama mobiliąja versija.

Puslapio techninė sveikata

Įvedamas naujas terminas – techninė sveikata. Tai puslapio atitikimas techniniams Google reikalavimas: greitas užsikrovimas, tvarkingas HTML kodas, nė vienos 404 klaidos puslapio, tinkamai paruoštas robots.txt failas, optimizuotos iliustracijos su ALT atributais, mažai JAVAscriptų, Schema.org duomenų įvedimas ir t.t. Kai puslapis yra techniškai tvarkingas, jis yra gerai vertinamas Google. SEO specialistai teikia vidinio SEO optimizavimo paslaugas, kurios pirmiausiai susijusios su šių dalykų sutvarkymu. Tai lyg SEO techninė apžiūra, be kurios puslapis nebus randamas Google paieškoje.

Kaip visada – kokybiškas turinys

Jau nusibodo kartoti – kokybiškas turinys yra esminis gero SEO ženklas. Skaitykite čia: https://seoreklama.lt/seo-paslaugos/ ir bet kur kitur, jei netikite šio straipsnio autoriumi. Turinys tokiu buvo visada, tačiau ši sritis yra ne visada pavaldi SEO paslaugų teikėjams, todėl nuolatos reikia priminti pasirūpinti kokybišku turiniu.

O ką tai reiškia? Kas yra tas kokybiškas turinys. Pirmiausia, puslapyje neturi likti „Informacija ruošiama“ užrašų, ar dar blogiau, nuo kūrimo laikų likusių „lorem ipsum“ tekstų, kuriuos sukėlė programuotojai, kai jiems reikėjo pasižiūrėti, kaip atrodo puslapis su bet kokiu tekstu.

Antras dalykas – teksto turi būti daugiau nei vienas sakinys: „mes teikiame kokybiškas buhalterinės apskaitos paslaugas“. Kad esate buhalteriai suprasti galima iš puslapio adreso ir logotipo, tad tikrai teikiate buhalterines paslaugas. Kokybiškas? Visi tokias teikia… Ar man tos paslaugos gali būti naudingos? Deja, apie tai nieko neparašyta. O paskui stebitės, kad puslapis nepadeda parduoti…

Trečias momentas – lankytojas nori skaityti apie paslaugą ar produktą po vieną atskirai, o ne apie visus kartu. Puslapis, kuriame sąrašu išvardinate visas paslaugas nėra informatyvus ir naudingas. Reikia kiekvieną paslaugą aprašyti atskirai. Tada galima pasiskaityti apie kiekvieną atskirai.

Tekstas be iliustracijos, pariebintos antraštės, video klipo yra nuobodus. Jis paliekamas per 2-5 sekundes nuo atidarymo momento. Ar per tą laiką lankytojas spėjo atsiminti jūsų prekės ženklą ar susisiekti ir užduoti klausimą dėl kainų? Greičiausiai ne, tad ilgas turinys jums ne tik kad nepadėjo parduoti, bet ir sutrukdė laiką taupančiam lankytojui su jumis susisiekti. Tikrai ne teksto ilgis svarbu, o ar jis naudingas ir patrauklus lankytojui.

Kam parašytas tekstas? Jei tekstas parašytas jūsų įmonės vadovybei, greičiausiai vartotojui jis pasirodys keistas. Tekstas turi būti parašytas vienam žmogui. Būtent vienas žmogus savo mobiliojo telefono ekranėlyje dabar jį ir skaito. Jei jis mato tik pagyras „kokie mes geri ir nuostabūs“, greičiausiai nieko neparduosite. Kada parduosite? Tada, kai rašysite „…štai kaip mūsų paslauga gali padėti išspręsti tavo problemą. Susisiek dabar!“

Pasigedote atgalinių nuorodų? O jos savaime suprantamas dalykas, kaip ir prieš 10 metų, taip ir dabar. Jos vis dar labai svarbios. Vidinis SEO sudaro vos 25 proc. viso optimizacijos proceso. 75 proc yra turinio strategija ir nuorodos.

(Perskaityta per mėnesį: 22, iš jų šiandien: 1.)