Sultis Lietuvoje mėgsta ir maži, ir dideli – šalyje kasmet išgeriama virš 40 mln. litrų įvairių sulčių, nektarų ir sulčių gėrimų. Visgi, mėgstamiausios sultys skiriasi – tai priklauso nuo vartotojų amžiaus, lyties ir net išsilavinimo.
Tyrimų bendrovės „Spinter Research“ atlikta reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa atskleidė, kad kas antras Lietuvos gyventojas pirmenybę teikia apelsinų sultims – jomis mėgaujasi 56 proc. tyrime dalyvavusių respondentų. Dažniausiai apelsinų sultis renkasi 26–35 metų amžiaus, didesnes pajamas gaunantys didmiesčių gyventojai.
„Apelsinų sultys yra mėgstamiausios visame pasaulyje, vien Europos Sąjungoje per metus išgeriama virš 700 mln. tonų apelsinų sulčių. Jos dažnam tapo neatsiejama pusryčių dalimi, vitamino C šaltiniu, tad nieko keista, kad ir lietuviai itin mėgsta apelsinų sultis“, – komentuoja didžiausios Lietuvoje sulčių, nektarų ir vaisių gėrimų gamybos įmonės „Eckes-Granini Lietuva“ vadovas Marius Gudauskas.
Duoklė tradicijoms
Be apelsinų sulčių, Lietuvos gyventojai dažnai renkasi obuolių (44 proc. respondentų) ir įvairių vaisių (29 proc.) sultis. Apklausa atskleidė, kad obuolių sultims didesnę pirmenybę nei apelsinų sultims teikia vyresnio amžiaus gyventojai – 56 m. amžiaus ir vyresni respondentai.
„Dažnam Lietuvos gyventojui obuolių sultys yra įprastas, tradicinis gėrimas, kuris asocijuojasi su natūralumu – mūsų tėvai, seneliai spaudžia obuolių sultis, jų skonis yra savas, gerai pažįstamas nuo vaikystės. Nors obuolių sultys mėgstamos daugelyje šalių, pastebime, kad jas daugiausiai renkasi Rytų ir Vidurio Europos pirkėjai – turint omenyje, kad Lenkijoje užauginama daugiausia obuolių visoje Europoje, ši tendencija nestebina“, – komentuoja M. Gudauskas.
Tuo tarpu įvairių vaisių sultis, nektarus bei gėrimus dažniau renkasi jauniausi apklausos dalyviai, t. y. tie, kurių amžius nuo 18 iki 25 metų.
„Įvairių vaisių gėrimas yra populiariausias produktas „Elmenhorster“ prekės ženklo asortimente. Bet jei vertintume tik 100 proc. sultis, pirmoje vietoje išlieka apelsinų sultys, antroje – pomidorų. Nors turime keturių skirtingų dydžių sulčių pakuotes, daugiausia vartotojų renkasi 1 litro talpos sulčių pakuotes“, – pastebėjimais dalinasi M. Gudauskas.
Moterys mėgsta saldžiau
Apklausos rezultatai taip pat atskleidė skirtumus tarp vyrų ir moterų skonių. Vyrai labiau mėgsta pomidorų sultis (32 proc. respondentų), o moterys, labiau nei vyrai, yra linkusios rinktis saldesnes sultis: ananasų, bananų, persikų, vynuogių ar slyvų.
„Tai gali būti susiję su tikslu, kuriuo sultis vartoja vyrai ir moterys. Anksčiau atlikta Lietuvos gyventojų apklausa parodė, kad sultis troškuliui malšinti renkasi beveik pusė šalies gyventojų, tačiau troškulį sultimis malšinti labiau linkę vyrai nei moterys. Kas trečias šalies gyventojas sultis vartoja kaip desertą – smagurių daugiausia būtent moterų tarpe“, – primena gamykloje Žiežmariuose „Elmenhorster“ sultis gaminančios bendrovės vadovas.
Didžiausi pomidorų sulčių mėgėjai – vyriausi apklausoje dalyvavę vyrai (56–75 metų amžiaus), gyvenantys mažesniuose šalies miestuose ir rajonų centruose.
Gerokai mažiau Lietuvos gyventojų renkasi kitų vaisių sultis: vynuogių sultys patinka 17 proc. respondentų, ananasų – 15 proc., persikų – 13 proc., greipfrutų – 11 proc., bananų – 10 proc., morkų – 8 proc. slyvų – 6 proc.
„Spinter Research“ tyrimą atliko bendrovės „Eckes-Granini Lietuva“ užsakymu, apklausoje dalyvavo 1011 šalies gyventojų, kurių amžius nuo 18 iki 75 metų.
UAB „Eckes-Granini Lietuva“ yra didžiausia vaisių sulčių ir vaisių gėrimų gamintoja Lietuvoje, užimanti daugiau nei 20 proc. šalies sulčių rinkos. Vokietijos įmonių grupės „Eckes-Granini Group“ valdoma bendrovė savo gamykloje Žiežmariuose gamina daugiau nei 40 rūšių sulčių, nektarų ir sulčių gėrimų, pažymėtų „Elmenhorster“ prekės ženklu. Bendrovė Baltijos šalyse taip pat atstovauja „granini“, „hohes C“ ir kitus „Eckes-Granini Group“ valdomus prekės ženklus.
Pranešimą paskelbė: Saulė Bakšė, UAB „Idea Prima”