Finansai

„Mid Europa“ įsigijo „Pigu“ ir „Hobby Hall Group“, suformavo e. prekybos lyderę Baltijos šalyse

Privataus kapitalo investuotoja „Mid Europa Partners“ („Mid Europa“) baigė kompanijų „Pigu“ ir „Hobby Hall Group OÜ“ (HHG) akcijų įsigijimo procesą, kurio metu į vieną grupę sujungė pagrindinius prekybos centrus internete Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje ir Suomijoje. Jungtinė grupė tapo didžiausiu e. prekybos žaidėju Baltijos šalyse.

Grupė sujungė kelis milijonus registruotų klientų keturiose šalyse – „Pigu.lt“ Lietuvoje, „Kaup24.ee“ ir „Hansapost.ee“ Estijoje, „220.lv“ ir „Xnet.lv“ Latvijoje bei „Hobbyhall.fi“ Suomijoje. Centrinis jungtinės grupės biuras veiks Lietuvoje.

Didžiausios naujojo darinio dalies – „Pigu“ grupės – Baltijos šalių prekybos centruose internete prekiauja 3000 parduotuvių su daugiau nei 1,5 milijono prekių, o pirkėjai apsilanko daugiau nei 100 milijonų kartų per metus. Po susijungimo su didžiausia HHG interneto parduotuve, bendra e. platformos prekių apimtis išaugs iki daugiau nei 2 milijonų, o lankytojų skaičius – iki beveik 145 milijonų per metus.

„Pirkėjų elgesys pandemijos metu sparčiai kito – apsipirkimas internetu šiandien yra tapęs norma. Sujungę svarbiausias e. prekybos platformas Baltijos šalyse, toliau investuosime į šios ekosistemos augimą ir skatinsime inovacijas“, – teigia Kerim Turkmen, „Mid Europa“ partneris.

Anot jungtinės grupės ir „Pigu“ vadovo Dainiaus Liulio, sėkmingai užbaigus sandorį, pradedamas grupei priklausančių skirtingų e. platformų integracijos procesas.

„Tai – reikšmingas proveržis mūsų e. prekybos centro istorijoje, perkeliantis mus į naują lygį. Toliau rūpinsimės tvaria plėtra ir tęsime šios elektroninės ekosistemos kūrimą. Užtikrinsime, kad visi išaugusio e. prekybos centro dalyviai – tiek pirkėjai, tiek pardavėjai – galėtų dar sklandžiau ir patogiau naudotis e. prekybos teikiamomis galimybėmis“, – teigia D. Liulys.

Jo vertinimu, skirtingų e. platformų susijungimas iš principo yra gera žinia visiems e. prekybos centro dalyviams.

„Augant e. prekybos centrui, žymiai didėja ir asortimentas, todėl pirkėjams prekių pasirinkimas bus dar platesnis. Taip pat augs investicijos į techninę infrastruktūrą, o tai leis pagerinti pirkėjų apsipirkimo internete patirtį“, – naudas pirkėjams įvardina D. Liulys.

Svarbiausias privalumas pardavėjams – sujungus skirtingas e. platformas išplėsta prekybos geografija. „Prekės taps pasiekiamos Suomijos rinkoje, kuri yra net keturis kartus didesnė už visų trijų Baltijos valstybių. Prekes pasiūlysime žymiai platesniam pirkėjų ratui, tai turės įtakos pardavimams“, – sako D. Liulys.

Jo teigimu, visų šių faktorių sujungimas leis užtikrinti prekyboje ypač sunkiai pasiekiamą rezultatą – pasiūlyti plačiausią asortimentą, greičiausią pristatymą ir geriausias kainas. „Šias tris dedamąsias pirkėjams Lietuvos, Latvijos, Estijos ir Suomijos rinkoje tikimės pateikti per artimiausius trejus metus“, – planais dalinasi D. Liulys.

„Mid Europa“ sudarė susitarimą su „Pigu“ ir jos akcininke „MCI Group“ (MCI) dėl „Pigu“ sujungimo su Estijos HHG šių metų kovo mėnesį.

Pagrindiniu naujos įmonių grupės akcininku tapo „Mid Europa“, akcininkais liko MCI, „Pigu“ bei HHG steigėjai, kurie išsaugojo reikšmingus jungtinės grupės akcijų paketus.

Apie „Mid Europa Partners“

„Mid Europa Partners“ yra pirmaujanti nepriklausoma privataus kapitalo įmonė, orientuota į augančias Vidurio ir Rytų Europos rinkas. Iš Londono, Varšuvos, Bukarešto ir Stambulo veikianti „Mid Europa“ yra surinkusi ir valdo apie 5,3 mlrd. eurų dydžio fondą.

Regioniniu požiūriu pasižymi „Mid Europa“ investuoja į pirmaujančias rinkos bendroves, daugiausia – į vidaus augimą orientuotas įmones. „Mid Europa“ nuo pat įkūrimo 1999 m. užbaigė 44 investicijas 18 regiono šalių.

Pranešimą paskelbė: Greta Jankaitytė, UAB „Gravitas Partners“

(Perskaityta per mėnesį: 3, iš jų šiandien: 1.)