Finansai

„Novaturo“ grupės pirmojo pusmečio EBITDA pasiekė 5,8 mln. eurų ir viršijo visų 2019 m. rezultatą

„Novaturo“ grupė antrąjį ketvirtį fiksuoja užtikrintą augimą, o po pirmojo pusmečio EBITDA jau dabar viršijo visų 2019 metų rezultatą. Operatyvi reakcija į kelionių paklausos pokyčius, diversifikuotos kelionių kryptys, pagerinta paslaugų kokybė ir suvaldyta kuro kainos rizika leidžia darkart didinti visą šių metų finansinę prognozę.

„Apgalvota ir pasiteisinusi krypčių programa, dėmesys aviacijos kokybei bei punktualumui, strategiškai suplanuoti kitos vasaros bei žiemos pardavimai užtikrino finansinį tvarumą visos grupės mastu. Tai leido  peržiūrėti 2023 m. prognozę ir vėl atnaujinti ją į teigiamą pusę, ką jau darėme ir po pirmojo ketvirčio. Metų pradžioje numatytą 3-5 mln. eurų EBITDA koreguojame į 6-8 mln. eurų prognozę, o grynąjį pelną vietoje 1-3 mln. į 4-6 mln eurų“, – sako Vitalij Rakovski, „Novaturo“ grupės vadovas.   

Komentuodamas faktinius šio pusmečio rezultatus, V. Rakovski priduria, kad EBITDA rodiklis buvo teigiamas ir siekė 5,8 mln. eurų, kai tuo tarpu praėjusių metų pirmąjį pusmetį buvo neigiamas ir siekė -750 tūkst. eurų. Tokį ryškų pokytį vėlgi nulėmė palaipsniui diversifikuojama programa, anksti rinkai pasiūlytos būsimų sezonų kelionės bei apdairus kelionių pelningumo rizikos valdymas.

Per pirmąjį pusmetį bendrovė sugeneravo 102,5 mln. eurų pajamų, o tai yra 12 proc. daugiau nei pernai šiuo laikotarpiu. Aptarnauta iš viso 124 tūkst. keliautojų – 3 proc. mažiau nei 2022 m.

Grupės mastu per laikotarpį nuo sausio iki rugpjūčio vidurio parduota apie 80 proc. visos metų programos.

Konkurencinį pranašumą užtikrina krypčių diversifikacija

Net ryškiai aktyvėjant konkurencinei aplinkai, bendrovė išlaiko lyderystę bei stiprias pozicijas visose Baltijos šalyse.

„Vasarą dėmesį skyrėme ne vien Turkijai, kur pasiūla pastaraisiais metais augo ir dėl to konkurencinė kova didžiausia, bet ir kitoms kryptims. Reagavome ir apgalvotai keitėme apimtis Turkijoje kadangi šį sezoną pelningumas šioje kryptyje yra mažesnis, ją kompensuodami per operatyvią kitų keliautojams patrauklių krypčių pasiūlą. Taip formuojame ir naujus įpročius, skatiname atrasti įvairesnes atostogų vietas“, – komentuoja V. Rakovski.  

Visų krypčių be Turkijos pardavimai iki liepos, lyginant su pernai, augo virš 10 proc., o kai kurios kryptys itin išsiskyrė. Pardavimai į Juodkalniją perpus didesni, kelionių į Tunisą parduota beveik du kartus daugiau.  

Lankstumas, skrydžių punktualumas ir dėmesys tvarumui

Atnaujinus kokybės kriterijus oro vežėjams, pirmąjį pusmetį pagerintas skrydžių punktualumas. Pernai grupės mastu fiksuota beveik 3 proc. skrydžių vėlavimų virš 3 valandų, o šiemet šis skaičius nukritęs trigubai – iki 1 proc.

Pasirinkdama oro vežėjus, bendrovė atsižvelgia į jų poveikį klimato kaitai. Latvijoje šį vasaros sezoną sustiprinta partnerystė su „airBaltic“, kuri  vien 2021 – 2022 m. savo CO2 emisijas sumažino 20 proc. Pernai šis oro vežėjas gavo jauniausio Europoje lėktuvų parko apdovanojimą – vidutinis lėktuvo amžius siekia 2,87 m. Be to, „airBaltic“ mažina kuro naudojimą – 2022 m. kiekvienam skrydžiui jo sunaudota 29 proc. mažiau nei 2021 m. 

Tai pat dėl patogesnių kelionių laikų, komforto ir geresnių klientų patirčių, skrydžiams iš Rygos į Turkiją bendrovė šį sezoną papildomai įtraukė  „FreeBird Airlines“ bei „Turkish Airlines“.  

Klientų patogumui – nauja internetinė svetainė

Rugpjūtį „Novaturas“ pristatė atsinaujinusią interneto svetainę, kurios tobulinimo darbai tęsiami šiuo metu. Vieni ryškiausių pokyčių –  jos greitaveika bei patogesnė kelionių planavimo ir įsigijimo funkcija.

Naujoje strategijoje bendrovė išsikėlė tikslus siekti technologinės pažangos ir gerinti klientų patirtį, todėl modernesni sprendimai čia buvo būtini.  Svetainė matoma kaip potencialiai augantis pardavimų kanalas.

Remiantis bendrovės naudojamu duomenų stebėjimo įrankiu, pirmąjį pusmetį „Novaturo“ svetainę aplankė apie 50 proc. didžiųjų kelionių organizatorių svetaines atsivertusių klientų Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje.

Kitos vasaros kelionių programą paskelbė pirmieji rinkoje

Rugpjūčio pradžioje bendrovė pirmoji Baltijos šalių turizmo rinkoje paskelbė 2024 m. vasaros sezono startą ir pradėjo kelionių į Turkiją rezervacijas.  „Novaturas“ siūlo patrauklų papildomų paslaugų paketą, kuris keliautojams suteikia lankstumo, saugumo garantijų bei papildomų galimybių. Rugsėjį bus pristatyta pilna 2024 m. vasaros programa ir naujos kryptys.

Komandos pokyčiai – nauja valdyba, dėmesys tvarumui

Šią vasarą darbą pradėjo ir naujai  kadencijai išrinkta bendrovės valdyba. Prie jos prisijungė Tomas Korganas ir Gediminas Almantas, kuris išrinktas valdybos pirmininku, o Ugnius Radvila tęsia savo darbą valdyboje.

Be to, prie komandos prisijungė tvarumo vadovė Audronė Alijošiutė-Paulauskienė. Bendrovė dar daugiau dėmesio skirs tvarumo principus taikantiems viešbučiams, oro vežėjams ir kitiems partneriams, taip pat – komandos ir keliautojų edukacijai.

Pavasarį „Novaturo“ grupė pristatė 2023-2025 m. strategiją ir koncentruojasi į šias pagrindines sritis – technologinę pažangą, keliautojų patirties gerinimą, tvaresnes keliones ir darbuotojų įsitraukimą.

Efektyvus rizikų valdymas

„Novaturo“ grupė, išvestinėmis finansinėmis priemonėmis nuo aviacinio kuro ir valiutos kurso svyravimų šiuo metu yra apdraudusi daugiau nei 80 proc. visų parduotų kelionių apimčių.

„Novaturo“ grupės 2023 m. pirmojo pusmečio veiklos rezultatai (tūkst. Eur):

Finansiniai rodikliai (tūkst. Eur):2023 m. I pusmetis2022 m. I pusmetis2021 m. I pusmetis
Pajamos102 53691 64729 114
Bendrasis pelnas15 6637 8545 164
EBITDA5 829(750)1 790
Grynasis pelnas (nuostolis)4 744(1 660)1 120

Apie įmonę

„Novaturo“ grupė yra didžiausias ir vienintelis užsakomųjų skrydžių vietinio kapitalo kelionių organizatorius Baltijos šalyse, siūlantis vasaros ir žiemos keliones daugiau kaip 30-yje krypčių visame pasaulyje bei daugiau nei 100 pažintinių kelionių maršrutų. 2022 m. „Novaturo“ grupė fiksavo 197 mln. eurų pajamų ir aptarnavo 267 tūkst. keleivių Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje.   

Pranešimą paskelbė: Živilė Karevaitė, Integrity PR, UAB

(Perskaityta per mėnesį: 1, iš jų šiandien: 1.)