Dėl pandemijos ir karantino daug žmonių dirba nuotoliniu būdu, vaikai mokosi iš namų, tad tenka ne tik produktyviai atlikti visas užduotis, bet ir nepamiršti vis gausėjančių namų ruošos darbų. Kadangi restoranai ir kavinės uždaryti ir vis daugiau laiko gyventojai praleidžia namuose, maisto gaminti taip pat reikia vis daugiau. Tačiau laiko stoka pakeitė lietuvių įpročius – Vaida Budrienė, prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė, teigia, kad, pagal pardavimų duomenis, žmonės vis dažniau perka jau pagamintus kulinarijos gaminius.
Duomenys rodo, kad kulinarijos gaminių pardavimai, palyginus liepos ir spalio mėnesius, išaugo net 5,5 proc. Pasak V. Budrienės, lietuviai vis dažniau renkasi jau pagamintus patiekalus, paruoštus iš aukščiausios kokybės ingredientų, pagal tradicinius ir naujus receptus.
„Karantinas padiktavo naujas sąlygas. Retas kuris šiais laikais nuo ryto iki vakaro leistų laiką virtuvėje – kai reikia dirbti iš namų, taip pat padėti vaikams dalyvauti nuotolinėse pamokose, renkamės alternatyvas. Jau pagaminti kulinarijos gaminiai – puiki išeitis, kuri sutaupo brangų laiką. Pirkėjams siūlome gausų kokybiškų mėsos ir žuvies patiekalų, taip pat salotų ir mišrainių asortimentą“, – sako V. Budrienė.
Anot jos, anksčiau buvo stebimas pirkėjų srautų didėjimas didmiesčių parduotuvėse pietų metu, tačiau dabar, kai šalyje pratęstas karantinas, srautai pasiskirsto, bet pietų asortimentas išlieka itin paklausus. „Ypač tai pastebime didmiesčiuose ir manome, kad tai neabejotinai susiję su darbo iš namų sąlygomis“, – sako V. Budrienė.
Kulinarinių gaminių įvairovė parduotuvėse patenkina visų vartotojų lūkesčius. Pardavimų duomenys rodo, kad žmonės daugiausiai perka tradicinius lietuviškus kulinarijos gaminius. Tradiciniai patiekalai užima svarbią vietą ant gyventojų stalo. Dažniausiai yra perkami vėdarai, plovas, žemaičių blynai, šaltiena, lietiniai su kumpiu ir sūriu. Iš mišrainių populiariausios daug metų išlieka baltoji ir lietuviška mišrainė su kumpiu. Jas dažniausiai pirkėjai renkasi kaip garnyrą prie kitų patiekalų. Taip pat tarp pirkėjų labiausiai mėgstamų gaminių – jau paruošti iš karto valgyti Kijevo kotletas ir Cezario salotos.
„Pirkėjai renkasi šviežią pagamintą maistą porcijomis vienam asmeniui ar visai šeimai. Pasišildyti patiekalą užtrunka kelias minutes, o pagalvokite, kiek laiko užtruktų pačiam susiraityti Kijevo kotletą“, – teigia V. Budrienė.
Didžiausias kulinarijos gaminių pardavimų šuolis pastebimas Vilniaus, Kauno ir Alytaus miestuose. Mažiausiai pardavimai kilo Klaipėdoje ir Marijampolėje. Skirtumas tarp didžiųjų ir mažųjų miestų taip pat matomas. Populiariausias kulinarijos produktas didmiesčiuose – Kijevo kotletas.
Gyventojai nepamiršta pasirūpinti ir desertu. Jam dažniausiai perkamos įvairios bandelės, kruasanai, ir pyragaičiai. Taip pat pastebima, kad gyventojai vis daugiau dėmesio kreipia į sveikesnę mitybą, todėl anksčiau buvę populiarūs užpilami makaronai yra keičiami į įvairius kulinarijos ir konditerijos gaminius, paruoštus parduotuvėse.
Pranešimą paskelbė: Auksė Baurienė, UAB „Publicum”