Finansai

Parduotuvėse daugėja ekologiškesnių ir tvaresnių pakuočių

Visame pasaulyje daugėjant plastiko atliekų, ne mažą dalį jų sudaro neperdirbamos įvairių maisto produktų pakuotės. Socialiai atsakingi Lietuvos verslai vis daugiau dėmesio skiria draugiškesnių aplinkai pakuočių kūrimui. Prekybininkai pastebi, kad tvari pakuotė pirkėjams tampa vis svarbesniu kriterijumi renkantis prekes. 

Keisti pakuotes ėmėsi viena didžiausių Lietuvoje šviežių daržovių ir vaisių tiekėja „Augma“ ir nuo šiol didelę dalį savo produkcijos lietuviškam prekybos tinklui „Maxima“ pristato tvaresnėse iš perdirbto popieriaus pagamintose pakuotėse. Tikimasi, kad šis sprendimas padės sumažinti į aplinką patenkančio plastiko kiekį.

„Kartu su savo ilgamečiais partneriais, Lietuvos gamintojais ir tiekėjais, nuolatos dalinamės patirtimi, ieškodami aplinkai draugiškų sprendimų. Inicijuojame patys ir visada aktyviai palaikome savo partnerių tvarumo iniciatyvas, nes suprantame, kad dirbdami išvien galime daugiau“, – sako prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė.

Ji pastebi, kad ir pirkėjams produktų pakuotės tampa vis svarbesniu kriterijumi renkantis prekes. Penktadalis lojalių „Maximos“ klientų apklausose yra įvardiję, kad maisto produktų įpakavime svarbus yra pakuotės ekologiškumas

Pakuotėse – net 75 proc. mažiau plastiko

Naujose iš daugiau nei 50 proc. perdirbto popieriaus pagamintose „Living Flavour“ prekės ženklo pakuotėse į prekybos tinklo „Maxima“ parduotuves nuo balandžio mėnesio yra tiekiami įvairūs egzotiniai vaisiai, vaisių ir daržovių rinkiniai, visa ekologiška produkcija, aitriųjų pipirų rinkiniai bei mažesnio dydžio daržovės tokios kaip ridikėliai, mažosios „Agata“ bulvytės, topinambai ir kt.

Taip pat indeliuose iš perdirbto popieriaus fasuojamos ir įvairios prieskoninės žolelės bei jų rinkiniai. Šiuose indeliuose yra specialus sluoksnis, kuris menkai įgeria vandenį, todėl tinka produktams, kurie išskiria šiek tiek drėgmės. Naujose „Augmos“ pakuotėse naudojamo plastiko sumažėja net 75 proc., o naudojama plastikinė plėvelė lengvai atsiskiria nuo kartono ir yra tinkama perdirbimui.

„Jau daugiau nei 25 metus rūpinamės, kad šviežios daržovės ir vaisiai tiek iš Lietuvos ūkių, tiek iš kitų šalių augintojų pasiektų klientų kasdienį stalą. Nuolatos ieškome sprendimų, kad toks gyvo skonio (ne veltui vienas iš mūsų prekinių ženklų yra pavadintas „Living Flavour“) produktas būtų pakuojamas inovatyvioje, kuo ekologiškesnėje, klientui patogioje pakuotėje. Sekdami pasaulines tendencijas, koja kojon žengiame tvaraus verslo link ir atsisakome didelės dalies plastikinių indelių, kuriuos keičiame į tvarius, iš perdirbto popieriaus pagamintus indelius“, – sako bendrovės „Augma“ rinkodaros skyriaus vadovė Monika Kubiliūtė.

Ieškodami geriausio sprendimo vartotojams, „Augma“ ištestavo ne vieną pakuotę. „Didžiuojamės, kad pirmieji Lietuvoje pristatome vienintelę pakuotę iš perdirbto popieriaus prieskoninėms žolelėms bei padedame sumažinti plastikinių pakuočių kiekį tiek parduotuvių lentynose, tiek klientų namuose. Mūsų ateities planuose – įdiegti dar daugiau tobulinimų, kad visos mūsų pakuotės būtų iš 100 proc. perdirbtų medžiagų“, – dėsto „Augmos“ rinkodaros skyriaus vadovė M. Kubiliūtė.

Ji pažymi, kad naujosios „Augmos“ pakuotės yra tinkamos tolimesniam perdirbimui, svarbiausia, kad panaudotos pakuotės atsidurtų tam skirtuose rūšiavimo konteineriuose.

Žengia žiedinės ekonomikos kryptimi

Prekybos tinklas „Maxima“ iki 2025 m. yra užsibrėžęs sunaudojamo plastiko kiekį sumažinti 30 proc. bei užtikrinti, kad visos „Maximos“ privačių prekės ženklų gaminių plastiko pakuotės būtų 100 proc. tinkamos perdirbti.

„Kryptingai dirbame ir taikome įvairias iniciatyvas, kurios prisideda prie perteklinio plastiko naudojimo mažinimo. Klientams jau šiandien siūlome galimybę pirkiniams susidėti naudoti kartonines dėžes, džiuto pluošto, perdirbto popieriaus ar perdirbamo plastiko maišelius. Analizuojame įvairias galimybes, kaip kuo daugiau plastikinių pakuočių pakeisti į aplinkai draugiškas, tvarias ir netoksiškas medžiagas“, – teigia E. Dapkienė.

Ji pažymi, kad šiandien tvarių pakuočių pasirinkime esama įvairiausių alternatyvų, tačiau svarbu išlaikyti žiedinės ekonomikos principus, t. y. įvertinti, kokia yra visuminė tarša visoje pakuotės gyvavimo cikle tiek oro (CO2 emisijų), tiek vandens, tiek reikalingų resursų pakuotės gamybai ir jos perdirbimui (elektra, vanduo), atliekų susidarymo bei jų perdirbimo atžvilgiu.

„Maximos“ atstovė E. Dapkienė džiaugiasi, kad žaliųjų idėjų įgyvendinimas šiandien yra tapusi svarbi dialogų su Lietuvos gamintojais tema, o atsakingų verslų bendrai priimti ir palaikomi sprendimai gali stipriai prisidėti prie mūsų aplinkos pokyčių. „Visi kartu turime stengtis, kad atliekų susidarytų kiek įmanoma mažiau, o susidariusias būtų paprasta rūšiuoti ir lengva perdirbti – taip galime pasiekti didesnę pažangą tvarumo srityje“, – teigia ji.

Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai“
Parduotuvėse daugėja ekologiškesnių ir tvaresnių pakuočių

(Perskaityta per mėnesį: 1, iš jų šiandien: 1.)