Vyriausybės sprendimu parduotuvėse turi būti ribojami pirkėjų srautai, kad vienam žmogui tektų ne mažiau kaip 10 kv. m. prekybinio ploto. Prekybininkai sako, kad imtis papildomų priemonių srautams riboti net ir neteko – parduotuvėse jau kurį laiką lankosi žymiai mažiau pirkėjų nei įprastai. Kai kuriose jų srautai krito ir iki80 proc.Pasak Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vadovės Rūtos Vainienės, saugumo situacija parduotuvėse kontroliuojama, o patirtis parodė, kad ir pačių pirkėjų sąmoningumas yra išaugęs.
Į apsaugos priemones darbuotojams ir pirkėjams milijonus investavę prekybininkai yra pasiruošę saugiai aptarnauti pirkėjus. Dar prieš prasidedant antrai bangai, darbuotojų ir pirkėjų saugumo kartelė buvo visą laiką aukštai iškelta ir skirtas maksimalus dėmesys COVID-19 prevencijai.
„Prekybininkai mažesnius pirkėjų srautus pastebi jau nuo rugpjūčio mėnesio, kai sugrįžo privalomas kaukių dėvėjimas, o skaičiams kylant pirkėjai tampa dar atsargesni. Didžiosiose ne maisto prekių parduotuvėse pirkėjų srautai sumažėję bent perpus, kitose jie krito dar labiau. Tai rodo, kad žmonės sąmoningai parduotuvėse lankosi rečiau, o vizitus planuoja. Tuo metu prekybininkai skiria maksimalų dėmesį COVID-19 prevencijos priemonėms. Vasarą išnaudojo pasiruošimui, sandėlius pasipildė apsaugos bei dezinfekcijos priemonėmis, pasiruošė aiškias instrukcijas, kaip organizuoti darbą ir prisitaikyti prie besikeičiančios situacijos. Pirmojo karantino metu išmoktos pamokos ir priimti sprendimai dabar leidžia į bet kokią ekstremalią situaciją reaguoti greitai, užtikrinant sklandų veiklos tęstinumą ir darbuotojų bei klientų saugumą. Puikus pavyzdys – greitai priimti sprendimai dėl srautų ribojimo. Pavasarį visiems kilo klausimų, kaip valdyti srautus, o dabar šis sprendimas buvo įgyvendintas be didelių pasiruošimų“, – sako Lietuvos prekybos įmonių asociacijos direktorė.
Prioritetas – saugumas
COVID-19 atvejų augimui prekybininkai ruošėsi iš anksto: visą pandemijos laikotarpį buvo perkamos apsaugos priemonės ir pildomos jų atsargos, darbuotojai ir vartotojai nuolat informuojami apie saugumo užtikrinimo priemones, visose parduotuvėse stovi dezinfekcinio skysčio dozatoriai pirkėjams, reguliariai dezinfekuojami parduotuvių paviršiai, užtikrinamas didesnis patalpų vėdinamas, stiprinami e. prekybos kanalai. Ne mažiau svarbu ir tai, kad prie saugaus apsipirkimo prisidėjo ir augantis pačių vartotojų sąmoningumas.
„Jau nuo pirmojo karantino pradžios prekybininkai pastebėjo, kad klientai lankosi parduotuvėse rečiau, o vieno vizito metu perka daugiau. Dabar, smarkiai išaugus COVID-19 atvejų skaičiui, pirkėjų sulaukiama dar mažiau, tad vienam jų tenka net didesnis plotas nei reikalaujami 10 kv. m. Iš savo pusės prekybininkai deda pastangas, kad klientui būtų kuo patogiau ir saugiau apsipirkti, pvz., aktualiausias prekes sukomplektuoja ir išdėlioja arčiau kasų, kad pirkėjams reikėtų kuo mažiau vaikščioti po parduotuvę. Pastebima, kad klientai dažniau dezinfekuoja rankas nei tai darydavo vasarą, todėl yra padidėjęs dezinfekcinių priemonių, skirtų klientams, poreikis“, – pirkėjų elgesį apžvelgia prekybininkų atstovė
R. Vainienė prideda, kad verslas stebi situaciją sektoriuje ir yra pasiruošęs prisiimti atsakomybę dėl pirkėjų ir darbuotojų saugumo.
„Pavasario karantinas ir visas pandemijos laikotarpis prekybininkus išmokė greitai reaguoti į besikeičiančią situaciją, priimti griežtus, bet būtinus sprendimus, perdėlioti darbo organizavimo procesus. Ir toliau dedame visas pastangas, kad apsipirkimas gyventojams keltų kuo mažesnę riziką, todėl esame pasiruošę dialogui su valdžios atstovais, kad būtų priimti subalansuoti sprendimai, užtikrinantys kuo didesnį visuomenės saugumą su kuo mažesniais nuostoliais verslui“, – prekybininkų poziciją apibendrina Rūta Vainienė.
Prekybininkai klientus ragina išlikti sąmoningus ir nepamiršti pasirūpinti savo saugumu patiems. Prekybos vietose teisingai dėvėti kaukės (ji turi dengti nosį, burną ir smakrą), dezinfekuoti rankas, prekes rinktis dėvint vienkartines pirštines, išlaikyti saugų, ne mažesnį nei 2 m. atstumą nuo kitų pirkėjų, į parduotuves eiti po vieną, pasidarius prekių sąrašą. Jei yra galimybė, apsipirkti elektroniniu būdu.
Pranešimą paskelbė: Jurgita Gižaitė-Tulabienė, UAB Headline agency