Antrus metus iš eilės nepriklausoma organizacija „Top Employers Institute“ įvertino prekybos tinklo „Rimi Lietuva“ indėlį į darbuotojų gerovę ir įteikė įmonei tarptautinį „Top darbdavio“ sertifikatą. Anot „Rimi Lietuva“ generalinio direktoriaus Vaido Lukoševičiaus, šis įvertinimas ne tik džiugina jų komandą bei didina įmonės patrauklumą visame prekybos sektoriuje, bet ir skatina dar labiau tobulėti modernios darbo aplinkos kūrime ir plėsti naudas darbuotojams. Kasmet „Top darbdavio“ įvertinimas suteikiamas vos keletui įmonių, o „Rimi Lietuva“ tapo viena iš 11 jį gavusių 2023 ir 2024 metais.
Siekia rodyti pavyzdį
„Esame vieni pirmųjų, pradėjusių modernią mažmeninę prekybą Baltijos šalyse. Keliame aukštus standartus sau kaip darbdaviui ir puoselėjame skandinavišką darbo etiką jau daugiau nei du dešimtmečius. Mums svarbi skaidri komunikacija įmonėje bei visiems lygios karjeros galimybės, nepaisant amžiaus, lyties, tautybės ar negalios. Savo veiklą grindžiame žmogiškumo ir sąžiningumo principais, užtikriname bei giname darbuotojų teises, suteikiame jiems reikalingas sąlygas tobulėti ir augti organizacijos viduje. Šis antrus metus iš eilės mums suteiktas „Top darbdavio“ sertifikatas yra puikus įrodymas, kad judame teisinga kryptimi ir tiek mūsų esami, tiek būsimi darbuotojai yra didžiausia vertybė“, – tarptautiniu įvertinimu džiaugiasi „Rimi Lietuva“ generalinis direktorius Vaidas Lukoševičius.
Per metus ženkliai pagerino savo rezultatus
Pasak įmonės vadovo, bet kuri „Top Employers Institute“ konkurse dalyvaujanti organizacija turi atitikti griežtus reikalavimus, o itin detalus jos vertinimas vyksta net keliais etapais bei užtrunka ne vieną mėnesį.
„Pirmiausia turėjome užpildyti klausimyną ir pateikti išsamius duomenis bei dokumentus, įrodančius, kad įvairios mūsų įmonėje naudojamos veiklos, programos bei strategijos darbuotojų gerovei užtikrinti yra ne vienkartinės, bet tęstinės, skirtos visiems be išimties. Neužtenka vien pasidalinti gerąja praktika, svarbu pateikti ją patvirtinančius dokumentus ir išsamius duomenis. Tuomet „Top Employers Institute“ atliko tyrimą, jų atstovas skyrė mums susitikimą, o po kurio laiko paaiškėjo ir mūsų įvertinimo rezultatai – tapome „Top darbdaviu“ Lietuvoje“, – atrankos detales atskleidžia V. Lukoševičius.
Nors „Rimi Lietuva“ 2022 m. taip pat pelnė „Top darbdavio“ sertifikatą, norėdama jį išlaikyti ir 2023-aisiais turėjo pagerinti pasiektus bei parodyti dar geresnius rezultatus. Įmonės atstovas pabrėžia, kad kliūčių tam nekilo – iš visų vertintų 20 indeksų per 2023 m., palyginus su ankstesniais metais, „Rimi Lietuva“ net 10 iš šių kategorijų surinko gerokai aukštesnius įvertinimo balus už vidurkį ir stipriai kilo į viršų.
„Džiaugiamės, kad mums pavyko ne tik antrus metus iš eilės išlaikyti „Top darbdavio“ įvertinimą, bet ir ženkliai pagerinti savo rezultatus. Mūsų tikslas ir vidinė ambicija yra nenustoti augti, tą daryti stengsimės ir šiemet. Be to, šis sertifikatas mums svarbus ir globaliu mastu, pasitikrinant, kaip atrodome Europos bei pasaulio kontekste, dalinantis savo įmonės sukaupta patirtimi bei stebint kitų organizacijų gerąsias praktikas. Šis įvertinimas taip pat prisideda ir prie „Rimi Lietuva“ darbdavio įvaizdžio stiprinimo šalyje, – teigia „Rimi Lietuva“ generalinis direktorius, pridurdamas, kad šio sertifikato suteikimas turi didelę reikšmę ne tik organizacijai, kaip darbdaviui, bet ir kiekvienam jos darbuotojui. – Toks įvertinimas skatina dar labiau stengtis, kad kiekvienas mūsų darbuotojas gerai jaustųsi ir turėtų visas sąlygas augti.“
Nyderlanduose įsikūrusi nepriklausoma organizacija „Top Employers Institute“, veikianti nuo 1991 m., pagal specialią metodologiją visame pasaulyje sertifikavo jau daugiau nei 2 200 organizacijų. Šis prestižinis sertifikatas įmonėms skiriamas už palankios ir saugios darbo aplinkos kūrimą, nuolatinį darbo sąlygų gerinimą ir visokeriopą rūpinimąsi savo organizacijos darbuotojų gerove.
Darbuotojų gerovės užtikrinimas
Pasak „Rimi Lietuva“ generalinio direktoriaus, nuo pat įmonės veiklos pradžios vienu svarbiausių organizacijos prioritetų yra darbuotojų gerovė: „Tai siekiame užtikrinti įvairiomis priemonėmis: nuo sąlygų gerinimo ar darbo užmokesčio fondo, kuris šiais metais pasipildys 3 mln. eurų, iki papildomų naudų paketų, tobulėjimo galimybių ar vidinių įmonės procesų bei įrankių tobulinimo. Visa tai padeda ne tik atitikti tarptautinius standartus ir pelnyti visame pasaulyje pripažintus sertifikatus, bet ir išlaikyti mūsų darbuotojų pasitenkinimą įmone, kelti jų klientų aptarnavimo kokybės lygį.“
Įmonė nuolat atlieka savo darbuotojų nuomonės apklausas bei rinkos tyrimus, kad gautų išsamią informaciją, kuriose srityse, kaip darbdavys, dar galėtų patobulėti. „Nuolat pasitikriname, ar esame teisingame kelyje ir pastaruoju metu iš darbuotojų sulaukiame grįžtamojo ryšio, teigiančio, kad jiems itin svarbi atmosfera darbe bei darbo kultūra, taip pat jie mini, jog svarbios ir papildomos naudos, lankstus darbo grafikas, pagarbūs santykiai kolektyve. Stengiamės atitikti savo darbuotojų poreikius ir lūkesčius, norime, kad jie didžiuotųsi ir džiaugtųsi savo darbo vieta, būtų savo įmonės ambasadoriai. Tikime, kad taip išlaikome savus ir pritraukiame naujus talentus“, – sako V. Lukoševičius.
Lyderystė įvairovės srityje
„Rimi Lietuva“ jau daug metų nuosekliai dirba ir socialinėje srityje, integruodama visų amžiaus grupių žmones, iš užsienio atvykusius darbuotojus ir neįgaliuosius. Organizacija yra „Lietuvos įvairovės chartijos“ ambasadorė, o už lygių galimybių užtikrinimą, žmonių su negalia ir skirtingo amžiaus darbuotojų integraciją yra pelniusi reikšmingų apdovanojimų.
„Kiekvienam darbuotojui, nepriklausomai nuo jo tautybės, amžiaus, lyties, negalios ar pažiūrų, skiriame nuoširdų dėmesį ir jį branginame – vieni pirmųjų atkreipėme dėmesį į diskriminaciją darbo rinkoje, ėmėme laužyti įsisenėjusius stereotipus dėl negalios ar amžiaus ir aktyviai įdarbinome vyresnio amžiaus žmones. Laikomės požiūrio, kad įvairovė tik praturtina ir sustiprina mūsų organizaciją. Be to, darbuotojus palaikome ne tik darbinėje aplinkoje, bet ir jiems susidūrus su sudėtingesniais etapais ar gyvenimo sunkumais. Esame įsteigę 50 tūkst. eurų siekiantį Pagalbos darbuotojams fondą, kuris padeda į nelaimę patekusiems mūsų kolegoms ar jų artimiesiems“, – pasakoja „Rimi Lietuva“ personalo vadovė Vaida Kaikarienė.
Pasak atstovės, kiekvienam darbuotojui, jei tik jis to nori, suteikiama galimybė augti organizacijos viduje: „Turime daugiau kaip 200 įvairių darbo pozicijų, kurias galima keisti, persikvalifikuoti, realizuoti savo gabumus ne tik darbo, bet ir savanorystės veikloje, kurią taip pat skatiname. Esame laimingi, kad tampame vieta, kur žmonės nori ateiti dirbti, o „Top darbdavio“ įvertinimas padeda sustiprinti šią poziciją.“
Mažmeninės prekybos įmonė „Rimi Lietuva“ yra Švedijos bendrovės „ICA Gruppen“ dukterinė bendrovė ir „Rimi Baltic“ grupės dalis. Prekybos tinklui šiuo metu priklauso 88 „Hyper“, „Super“ ir „Express“ formato parduotuvės visoje Lietuvoje bei e. parduotuvė „Rimi.lt“. Įmonėje dirba beveik 3 300 darbuotojų. Bendrovė ne kartą įvertinta kaip geriausiai klientus aptarnaujantis tinklas Lietuvoje, itin daug dėmesio skiria tvarumo tikslų įgyvendinimui, šiemet bei pernai Nyderlanduose įsikūrusios nepriklausomos organizacijos „Top Employers Institute“ buvo Lietuvoje pripažinta „Top darbdaviu“.
Pranešimą paskelbė: Živilė Udrė, Integrity PR, UAB