Finansai

RRT atlikta pašto naudotojų apklausa: pernai gyventojai daugiausiai naudojosi siuntinių paslaugomis

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) užsakymu 2020 m. pabaigoje atlikta pašto paslaugų naudotojų apklausa atskleidė,  kad per pastaruosius 12 mėnesių gyventojai daugiausiai naudojosi  siuntinių siuntimo ir gavimo paslaugomis (73 proc.). Beveik du trečdaliai (61 proc.) respondentų siuntė ar  gavo el. prekybos siuntinius, t. y. užsakė prekes iš el. prekybos parduotuvių. Tyrimas taip pat atskleidė COVID-19 krizės įtaką  pašto paslaugų poreikiui : 46 proc. respondentų teigė, kad išaugo naudojimosi savitarnos pašto terminalais poreikis, 44 proc. – kad padidėjo poreikis siųsti ir gauti siuntinius.

Tyrimas parodė, kad siunčiant laiškus ir siuntinius (daiktus) gyventojai dažniausiai naudojosi AB Lietuvos pašto (76 proc. respondentų), UAB „Omniva LT“ (46 proc.), UAB „DPD Lietuva“ (34 proc.) paslaugomis. AB Lietuvos pašto paslaugomis dažniau naudojosi 36 m. ir vyresnio amžiaus respondentai, UAB „Omniva LT“ paslaugomis dažniau naudojosi 18-35 m., o UAB „DPD Lietuva“ paslaugomis – 26-35 m. amžiaus tyrimo dalyviai.

Nepaisant augančio paštomatų populiarumo, siuntinius gyventojai 2020 m. dažniausiai vis dar siuntė pašto skyriuose (49 proc.), paštomatai liko antroje vietoje pagal naudojimo dažnumą ( 42 proc.).

Siuntinius dažniau siuntė ar gavo 26-45 m. amžiaus respondentai. Daugiausiai siuntinių per metus (nuo 10 iki 30 siuntinių) siuntė ar gavo moterys, 18-45 m. ir didžiausias pajamas turintys respondentai.

RRT tyrimo metu taip pat siekė išsiaiškinti, kaip vertinamos AB Lietuvos pašto paslaugos, jų kokybė ir kaina. Tyrimas atskleidė, kad daugiausiai naudojamos AB Lietuvos pašto paslaugos yra paštomatų paslauga (44 proc.) ir siuntinių siuntimas Lietuvoje (42 proc.). Po 37 proc. respondentų siunčia laiškus Lietuvoje ir naudojasi kurjerių paslaugomis („LP Express“).*

Vertinant AB Lietuvos pašto paslaugų kokybę, daugiausia teigiamo vertinimo susilaukė siuntų pristatymo greitis (72 proc. respondentų vertina labai gerai ar gerai), siuntų pristatymas laiku (nevėluoja) (teigiamai įvertino 64 proc. respondentų) ir siuntų kainos atitiktis kokybei (59 proc. respondentų). Siunčiant laišką (korespondenciją) ar siuntinį (daiktus) svarbiausiu aspektu  dažniausiai laikoma kuo mažesnė siuntimo kaina (šį aspektą kaip svarbiausią pasirinko 44 proc. respondentų) ir kuo didesnis siuntos saugumas (38 proc. respondentų).

Lygindami, kaip pasikeitė pašto paslaugų teikimo situacija per pastaruosius 10 metų, respondentai itin teigiamai vertina paslaugų teikimo vietų įvairovę (54 proc. mano, kad vietų, kur galima pateikti išsiųsti arba atsiimsi pašto siuntą, situacija pagerėjusi, 24 proc. – kad nepakitusi, 12 proc. – kad pablogėjusi) ir siuntų pristatymo greitį (52 proc. respondentų laiko, kad šis aspektas pagerėjo, 27 proc. – kad nepakito, 9 proc. – kad pablogėjo).

 RRT užsakymu apklausą 2020 m. gruodžio mėnesį atliko rinkos ir visuomenės nuomonės tyrimų kompanija UAB „Spinter tyrimai“. Apklausa vyko visose Lietuvos Respublikos savivaldybėse. Buvo apklausti 1 027 respondentai. Su tyrimo rezultatais galite susipažinti RRT svetainėje https://www.rrt.lt/pastas/pasto-paslaugu-kainos-kokybe/kokybe/ .

 *Buvo galimi keli atsakymų variantai; suma viršija 100 proc.

 

Pranešimą paskelbė: Rasa Karalienė, LR ryšių reguliavimo tarnyba (RRT)

(Perskaityta per mėnesį: 6, iš jų šiandien: 1.)