Iššūkių kupini praėjusieji metai iš lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ pareikalavo ypatingo susitelkimo, greito sprendimų priėmimo ir lankstaus bei atsakingo požiūrio. Todėl ypač daug dėmesio buvo skiriama darbuotojų saugumo, komforto ir sveikatos užtikrinimui. Visgi greta COVID-19 pandemijos išbandymų įveikos didžiausias šalies darbdavys tvirtai laikėsi tvariojo kurso, didelį dėmesį skyrė tęstinei socialinių veiklų, programų ir įvairių projektų paramai. Prisidėdama prie darnaus bendruomenių vystymo bei socialinės atsakomybės puoselėjimo, „Maxima“ nepamiršo ir savo darbuotojų finansinės gerovės: pernai bendrovė jiems išmokėjo 15 mln. eurų premijų, didino vidutinį atlyginimą.
Prioritetas – saugumas ir sveikata
Apžvelgdama 2020-uosius, prekybos tinklo „Maxima“ generalinė direktorė Jolanta Bivainytė pabrėžia, jog praėję neįprasti ir sudėtingi metai parodė, koks svarbus yra tarpusavio palaikymas, supratimas ir padrąsinimas kiekvieno, stojančio į kovą su kilusia pandemija.
„Todėl noriu nuoširdžiai padėkoti mūsų darbuotojams, kurie tvirtai, užtikrintai ir nugalėdami baimes kasdien rūpinosi visais pirkėjų poreikiais. Šią komandą pavadinčiau tikrais herojais, su atsakomybe kiekvieną dieną žengusiais į priešakines kovos su pandemija pozicijas. Tik dėl jų besąlygiško atsidavimo galėjome garantuoji aukščiausią paslaugų kokybę bei viso verslo sėkmę tokiu įtemptu laikotarpiu“, – akcentuoja J. Bivainytė.
Todėl, atsidėkodama už darbuotojų lojalumą, bendrovė savo komandai skyrė ypatingą dėmesį. Rūpindamasi koronaviruso prevencija, „Maxima“ kovą, prasidėjus pirmajam karantinui, viena pirmųjų šalyje įdiegė saugumo sprendimus – organines stiklo pertvaras. Saugodama savo darbuotojus nuo COVID-19 rizikos, bendrovė jiems taip pat suteikė visas būtinas apsaugos priemones – medicinines kaukes, apsaugos skydelius, pirštines, dezinfekcinius rankų skysčius. Padidintam saugaus apsipirkimo parduotuvėse užtikrinimui nuo kovo kas mėnesį papildomai skyrė apie 0,3 mln. eurų.
Bendrovės taikomas COVID-19 pandemijos prevencijos priemones darbuotojams dar balandį papildė specialus šios ligos draudimas, kuris galioja ir šiuo metu. Pastaruoju savo darbuotojus apdraudusi viena pirmųjų šalyje, bendrovė garantuoja, jog kiekvienam, susirgusiam koronaviruso infekcija ir besigydančiam ligoninėje, bus mokama fiksuota išmoka, taip pat ligonpinigiai. Be to, skyrusi ypatingą dėmesį komandos sveikatos užtikrinimui, bendrovė gruodį papildomai ją apdraudė metiniu sveikatos draudimu. Jis darbuotojams suteikia galimybę greičiau ir paprasčiau patekti pas medikus tiek valstybinėse, tiek privačiose gydymo įstaigose, o šiai priemonei įmonė skyrė 1,5 mln. eurų.
Atsisakė akvariumų ir plastiko
Įveikdama pandemijos išbandymus, bendrovė pernai sėkmingai laikėsi tvarumo užtikrinimo krypties. J. Bivainytės teigimu, atsakingo verslo puoselėjimo būtinybė reikalauja dėti visas pastangas, kad įmonės veikla atitiktų aplinkosaugos, išteklių tausojimo ir tvaraus augimo principus.
„Tai – ir pridėtinės vertės kūrimo sąlyga. Esame viena didžiausių šalies įmonių, todėl privalome nelikti abejingi dabartinį pasaulį lydintiems vis didesniems ekologiniams išbandymams. Todėl ir toliau įgyvendinome aplinkosaugos, tvarumo ir žiedinės ekonomikos tikslus, investavome į žaliąsias technologijas bei užtikrinome kuo mažesnį daromą poveikį aplinkai“, – tikina „Maximos“ generalinė direktorė.
Todėl, pasak J. Bivainytės, pernai bendrovė ypač daug dėmesio skyrė perteklinio plastiko vartojimo mažinimui. Per 2020-uosius prekybos tinklo parduotuvėse buvo atsisakyta visų vienkartinių plastikinių produktų – ausų krapštukų, stalo įrankių, lėkščių, šiaudelių, iš polistireninio putplasčio pagamintos maisto ar gėrimų taros.
Bendrovė pernai kruopščiai rūpinosi ir gyvūnų gerove bei jų teisėmis. Dar vasarą buvo atsisakyta gyvos žuvies akvariumų visose XX formato tinklo parduotuvėse, o iki šių metų pradžios jų nebeliko ir XXX bei XXXX formato „Maximose“.
Bendrovė taip pat investavo į energiją taupančius sprendimus. Prekybos tinklas pernai skyrė daugiau nei 0,5 mln. eurų LED apšvietimo sistemoms savo parduotuvėse ir sandėliavimo patalpose įrengti. Šie sprendimai leido perpus sumažinti patalpų apšvietimui tenkančias energijos sąnaudas.
Dėmesys ir visuomenės, ir darbuotojų gerovei
Apžvelgdama praėjusių metų indėlį į tvarumo skatinimą, J. Bivainytė priduria, jog gamtos saugojimą pernai bendrovė siejo ir su socialinėmis iniciatyvomis. Skatindama atsakingą vartojimą bei siekdama sumažinti maisto produktų švaistymą, „Maxima“ ir toliau rūpinosi, jog tinkami vartoti produktai pasiektų skurdžiau gyvenančius Lietuvos žmones. Jų pastaruosius tiekiančiai labdaros organizacijai „Maisto bankas“ pernai, kaip ir kasmet, perduota už daugiau kaip pusę milijono eurų.
Socialinio aktyvumo skatinimą bendrovė puoselėjo ir tęsdama jau 18 metų vykstančią šalies moksleiviams skirtą programą „Lietuvos Maximalistai“. Ši iniciatyva 2020-aisiais sulaukė rekordinio susidomėjimo ir paraiškų skaičiaus, o projekto dalyviams skirtų metinių stipendijų, kurios buvo padidintos iki 170 eurų per mėnesį, fondas paaugo iki 80 tūkst. eurų sumos.
Be bendrovės dėmesio pernai neliko ir socialinė programa „Mes – bendruomenė“. Siekdama skatinti bendruomeniškumą ir padėti kurti alternatyvias švietimo, laisvalaikio ir pramogų erdves, didinti neformalaus mokymosi bei užimtumo galimybes, vystyti edukacijos, kultūros ir sporto infrastruktūrą, gerinti gyvenamąją aplinką, „Maxima“ projektui skyrė rekordinę – 90 tūkst. eurų – sumą.
„Praėjusiais metais dar labiau sutvirtinome mūsų draugystę su „Maltos ordino pagalbos tarnyba“, bendradarbiavome su „SOS vaikų kaimai“, pradėjome bendradarbiavimą su Lietuvos Kurčiųjų draugija, prisidėjome prie iniciatyvų pagelbėti senoliams bei vaikams per karantiną. Spręsdami socialines problemas bei siekdami teigiamų pokyčių visuomenėje, nepamiršome ir savo darbuotojų finansinės gerovės. Pernai komandai išmokėjome skatinamųjų premijų už 15 mln. eurų, o jos, lyginant su 2019-aisiais, padidėjo 45 proc. Kartu virš 10 proc. išaugo ir vidutinis atlyginimas. Todėl šis finansinis paskatinimas tapo ne tik padėka mūsų darbuotojams už nelengvus praėjusius metus, bet ir postūmiu stabiliau pasitikti prasidėjusius 2021-uosius“, – reziumuoja J. Bivainytė.
Apie prekybos tinklą „Maxima“
Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia daugiau nei pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba daugiau nei 13 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.
Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai”