Pandemija „juodojo penktadienio“ nesustabdė – visame pasaulyje ir Lietuvoje ūžiant didžiausiam metų išpardavimui, rekordinius rezultatus šįkart skaičiuoja e. komercija. Pardavimus paskatino kelios priežastys: dėl fizinės prekybos apribojimų padidėjęs e. prekybininkų ir apsiperkančiųjų internetu skaičius, praplėstas prekių asortimentas ir stipresnes pozicijas užimanti „juodojo penktadienio“ tradicija.
„Pigu.lt“ prekybos centras internete skaičiuoja, kad jau nuo pat vidurnakčio pakilo lankytojų srautas.
„Iškart po vidurnakčio fiksavome 1,5 karto daugiau naršančiųjų nei, pavyzdžiui, praėjusį penktadienį. Na, ryte lankytojų srautas pradėjo augti nuo 6 valandos, ir buvo jau 70 proc. didesnis. Galima sakyti, kad nuo ankstyvo ryto visi patogiai naršė ir rinkosi prekes mobiliajame telefone, o jau darbo metu pradėjo pirkti naudodamiesi kompiuteriais“, – sako „Pigu.lt“ rinkodaros vadovas Ernestas Kačerauskas.
„Juodajam penktadieniui“ – vis daugiau dėmesio Baltijos šalyse
E. Kačerausko teigimu, rekordinių srautų ir pardavimų tikėtasi jau po Vienišių dienos (angl. Singles‘ day arba Double 11) išpardavimo. Tačiau faktas maloniai nustebino. 12 valandos duomenimis tapo aišku, kad daugiau nei 1,5 karto bus viršyti visų laikų buvę „juodojo penktadienio“ pardavimai.
„Panašu, kad apšilę kojas Vienišių dienos metu, lietuviai nesustojo ir toliau renkasi saugų ir patogų apsipirkimą internetu. Pasiūlymų gausa, plačiu asortimentu, kuris ypač tinkamas dovanoms, pelnėme klientų palankumą ir jie nusprendė ne tik netaupyti, bet ir pasiryžo sugrįžti ateityje. Šiemet pirmą kartą pasiūlėme taip vadinamą „cashback“ akciją, kai 100 proc. sumokėtos sumos grįžta į registruoto kliento paskyrą PiguEurais, kuriuos galima panaudoti dengiant dalį kito pirkinio sumos. Matyt, tokie mainai patinka klientams ir jie gausiai apsiperka“, – sako „Pigu.lt“ rinkodaros vadovas.
Pasak E. Kačerausko, šiemet pirkinių krepšelis savo suma nelabai skiriasi nuo pernai, tačiau jų daugiau, prekės įvairesnės. Tą, matyt, lėmė ir didelis prekybininkų skaičius prekybos centre internete. Per pusdienį jie suprekiavo 3 kartus daugiau nei įprastą dieną. Ypatingo klientų dėmesio sulaukė mados kategorijos prekės – rūbai, avalynė ir aksesuarai.
Populiariausios – žaislų, buitinės technikos, kosmetikos ir parfumerijos prekės
Šių metų „juodojo penktadienio“ statistika rodo, kad pirkinių krepšeliuose vyraujančios prekių kategorijos yra: žaislai, smulki buitinė technika, mobilieji telefonai, kvepalai ir kosmetika, IT aksesuarai, vaikų ir kūdikių, sporto ir turizmo prekės, baldai. Šiais metais, skirtingai nuo ankstesnių „juodųjų penktadienių“, klientai aktyviai pirko higienos reikmenis ir įvairias apsaugos priemones, tokias kaip vienkartinės kaukės, skydeliai, dezinfekcinis skystis ir pan.
„Populiariausių prekių sąrašo viršuje dominuoja vienkartinės bei daugkartinės veido kaukės. Tiesa, apsauginės priemonės nuo viruso – populiariausios prekės visose trijose Baltijos šalyse. Taip pat tarp populiariausių prekių yra žaidimas „Domino“, jogos kilimėliai, „Xiaomi“ išmaniosios apyrankės ir robotai siurbliai, kava, „Olaplex“ plaukų priežiūros priemonės“, – apie klientų pasirinkimą pasakoja „Pigu.lt“ rinkodaros vadovas E. Kačerauskas.
Rinkodaros ekspertas pastebi ir naują tendenciją – populiarėja ir gausiau nei pernai šiuo laikotarpiu yra perkamos santechnikos ir remonto prekės. Nežinia, ar tai susiję su „juoduoju penktadieniu“, tačiau bene didžiausiu bumu tapo juodos ir auksinės spalvos vonios kambario įranga: populiarūs juodi maišytuvai, klozetai, praustuvai, vonios ir kt.
Pranešimą paskelbė: Rasa Aleškevičiūtė, UAB „Gravitas Partners”