Ką kiekvienas turėtų žinoti apie pietus?

Pietūs be jokios abejonės yra svarbiausias dienos valgis, tačiau ne mažas kiekis žmonių to nesupranta. Vis daugiau žmonių savo pietų pertraukėles praleidžia kitaip ir neskiria pietums laiko. Taip darantys žmonės dažnai būna irzlus, nepatenkinti , išsiblaškę, o grįžę namo persivalgo per vakarienę. Sotūs ir sveiki pietūs yra labai svarbi dienos dalis. Bet ką mums reikia žinoti, kad pietūs būtų sveiki, maistingi ir suteiktų mums reikalingos energijos?

Čili pica pietūsPietūs yra labai svarbūs, nes ypač šiuo paros metu ne visada pajuntame alkį ir jeigu nepavalgome, jaučiame stiprų alkį artėjant vakarienei ir dėl to valgome per daug prieš miegą. Tokia mityba labai apsunkina skrandį, kuris turi per naktį virškinti per didelį maisto kiekį. Tai labai kenkia miegui, dėl to dažnai galime pasijusti pavargę ir mieguisti. Šiuos rūpesčius galime išspręsti subalansavę savo mitybą valgydami sveikus pietus.

Žmonės dažnai praleidžia pietus, nes galvoja, kad pavalgę jie apsunks ir aptings ir tai trukdys dirbti. Tai išties yra tiesa, jeigu valgote riebų maistą. Geri, sotūs, sveiki pietūs turi turėti daug daržovių, sunkumo jausmą sumažinsite jeigu prieš valgant negersite skysčių. Šviežios bei virtos daržovės pagerina žarnyno veiklą. Daug daržovių, jums patinkantis garnyras ir liesa mėsa arba žuvis – tai puikus sveikų , bet sočių ir skanių pietų pavyzdys. Svarbiausia yra pietums nevalgyti riebaus maisto. Taip apsunkinsite skrandį, sulėtinsite žarnyno veiklą. Jei norite išlikti žvalūs ir energingi, nepamirškite, kad pietūs turi būti nemažas valgis, nes suvalgę per mažai jausite alkį ir norėsite griebtis užkandžių.

Ką valgyti, maistą iš namų ar kavinėje, restorane, didelės reikšmės neturi. Svarbu yra pasirinkti ne riebius patiekalus. Jei nusprendėte pasigaminti pietus, išsirinkite kokią nors liesą mėsą arba žuvį ir paruoškite ją su mėgstamu garnyrų ir šviežiomis arba virtomis daržovėmis. Gerai parinkę mėgstamus  produktus galėsite pagaminti sveikus ir labai skanius pietus. Taip pat galite paieškoti internete greit pagaminamų sveikų patiekalų arba paeksperimentuoti su įvairiausiais prieskoniais. Tai paįvairins jūsų mitybą, o savo kulinariniais sugebėjimais galėsite džiuginti ir aplinkinius.

Pietų pasirinkimas kavinėse bei restoranuose yra kur kas didesnis. Tačiau būnant restorane nepamirškite taip pat rinktis sveikus, neriebius patiekalus. Vištiena, jautiena arba kalakutiena, mėgstamas garnyras ir daug šviežių arba virtų daržovių bei jums patinkantis padažas bus sveikas , sotus ir labai skanus derinys, kuris leis jums pasistiprinti, bet neapsunkins skrandžio. Čili picoje dienos pietūs puikiai atitinka šiuos kriterijus, o kainos yra mažesnės, nei daugelyje kitų miesto kavinių. Su bet kuriuo pasirinktu patiekalu kartu nemokamai gaunate ir dienos sriubą. Pasirinkę šiuos pietų variantus nesuklysite: jie suteiks jums reikiamų jėgų ir bus nepaprastai skanūs.

(Perskaityta per mėnesį: 8, iš jų šiandien: 1.)

About Juozapas