Finansai

Ką kinai valgo per Naujuosius metus?

Kinų Naujieji metai – įspūdinga šventė. Namai ir gatvės Kinijoje išpuošiamos ryškiai raudonomis dekoracijomis, danguje sproginėja fejerverkai, ant stalų garuoja gardūs šventiniai patiekalai. Prekybos tinklo „Maxima“ užfiksuotos pardavimų tendencijos rodo, jog tradicinių kiniškų patiekalų skonį vis dažniau išbando ir mūsų šalies gyventojai. O sausio 25-oji, kai Kinijoje prasidės Naujųjų metų iškilmės, gali tapti puikia, simboliška proga pasimėgauti egzotiškais Azijos skoniais ir geriau pažinti Kinijos kultūrą.

Per Naujųjų metų šventę Kinijoje maistui skiriamas išskirtinis dėmesys. Šventės išvakarėse prie stalo susirenka visa šeima ir mėgaujasi sočiais, įvairių skonių patiekalais – tradiciniais koldūnais, pyragėliais, žuvimi, suktinukais, ryžių kukuliais, makaronais ir vaisiais.

Kiekvienas šventinis patiekalas turi simbolinę reikšmę. Pavyzdžiui, žuvies patiekalai simbolizuoja klestėjimą ir perteklių, todėl valgydami žuvį kinai vieni kitiems linki visko turėti daugiau negu reikia. O kad kitąmet turėtų daugiau pinigų, kinai per šventę stengiasi suvalgyti kuo daugiau koldūnų. Šio patiekalo įdaras gali būti labai įvairus – nuo kiaulienos faršo iki kapotų krevečių ir žuvies. Turtą ir pilnatvę kinams taip pat simbolizuoja vaisiai – ypač oranžiniai ir geltoni. Todėl šeimininkai svečiams visada pasiūlys apelsinų, mandarinų, greipfrutų ar citrinų.

Saldūs ryžių kukuliai kinams simbolizuoja šeimos vienybę – valgydami tvirtai sulipusius ryžius šventės dalyviai tiki, kad taip stiprina ryšį tarp artimųjų. O kai ateina eilė valgyti makaronų patiekalus, visi žino, jog kiekvienas kąsnis – tarsi indėlis į ilgaamžiškumo taupyklę.

„Vartojimo tendencijos rodo, kad specifinių kinų virtuvės produktų paklausa „Maximos“ prekybos tinklo parduotuvėse auga. Kiniški makaronai, padažai, grybai ar krevečių krekeriai sulaukia vis daugiau pirkėjų dėmesio. Praėjusiais metais tradicinių kinų virtuvės produktų pardavimai buvo 8 procentais didesni negu užpernai“, – pastebi „Maximos“ komercijos vadovė Vilma Drulienė.

Lyginant metinius pardavimų duomenis, „Maximos“ pirkėjai pernai taip pat įsigijo 13 proc. daugiau įvairių kiniškų grybų negu 2018 metais. Patys populiariausi buvo baltieji kiniški grybai, kurių parduota apie 3,7 tūkst. pakuočių. Didesnius pardavimų rezultatus pasiekė ir įvairių rūšių kiniški makaronai, kurių pernai parduota per 11 tūkst. pakuočių – 14 proc. daugiau negu prieš metus. O gryno skrudintų sezamų sėklų aliejaus „Jade Bridge“ paklausa augo daugiau negu pusantro karto – per metus parduota 4,5 tūkst. buteliukų.

„Dauguma kinų virtuvės patiekalų receptų yra gana paprasti, tačiau išskirtinius skonius sukuria smulkūs ingredientai, tokie kaip padažas, aliejus, prieskonių mišinys. Taigi, turint platų pasirinkimą, pajusti išskirtinę kinų Naujųjų metų dvasią galima ir Lietuvoje“, – tikina V. Drulienė.

Apie bendrovę „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia beveik pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 15 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.

Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai“

(Perskaityta per mėnesį: 9, iš jų šiandien: 1.)