Transportas

Krovinių pervežimas į Suomiją

Ne paslaptis, kad Suomija yra viena iš populiariausių Skandinavijos eksporto ir importo krypčių. Į šią šalį keliauja plieno, plastiko dirbiniai, elektros bei kitos mašinos jų detalėsbei įranga, baldai, tabakas. Visi šie gaminiai sudaro daugiau nei pusę visų eksportuojamų gaminių už daugiau nei 500 mln. eurų per metus. Tai yra 2018-2019 metų statistiniai duomenys ir šie skaičiai sulig kiekvienais metais vis auga, kaip ir krovinių pervežimo paslaugų paklausa.

Populiariausias krovinių pervežimo būdas yra keltais, o keltų kompanijų, plukdančių iš Lietuvos tikrai ne viena, tarp jų ir „Tallink“. Priklausomai nuo krypties, galima pasirinkti patogiausią maršrutą laiko atžvilgiu, laivą, geriausiai atitinkantį krovinio gabaritus, ir kitus kriterijus.

Krovinių gabenimo poreikį iš Suomijos ir į Suomiją skatina abipusis bendradarbiavimas ir investicijos. Suomija Lietuvoje per metus investuoja daugiau nei 600 mln. eurų, o Lietuvos investicijos Suomijoje vėliausiais kalendoriniais metais sudarė per 1,57 mln. eurų. Tai tik įrodo, kad vyksta prekybiniai mainai, lemiantys krovinių gabenimo šia kryptimi poreikį.

Krovinių pervežimas jūra yra pranašus tuo, kad šiuo būdu galima gabenti nuo pačių smulkiausių krovinių iki stambių negabaritinių. Į tai įeina ir statybų ar žemės ūkio technika, taip pat birūs kroviniai – statybinės medžiagos bei grūdai ar trąšos. Be galo daug skirtingų kelių, leidžia kiekvieną krovinį nuvežti į patį patogiausią ir arčiausiai galutinio gavėjo esantį jūrų uostą.

Tokiu būdu gabenami kroviniai susiduria su tam tikromis rizikomis, nes ši gabenimo rūšis yra įtakojama oro sąlygų. Todėl visuomet išlieka krovinio vėlavimo rizika, tačiau patys kroviniai yra pakraunami itin atsakingai. Taigi, rizika, kad krovinys gali būti paveiktas ar sugadintas dėl oro sąlygų, beveik nėra arba yra labai minimali.

(Perskaityta per mėnesį: 10, iš jų šiandien: 1.)