Skaidulos
Sveikata

Patarimai, kaip pagerinti virškinimo sistemos veiklą

Mūsų virškinimo sistema suskaido vartojamus maisto produktus ir paverčia juos maistingomis medžiagomis, kurių reikia mūsų organizmui. Tačiau jei mes nebeskiriame pakankamo dėmesio savo virškinimo sistemos sveikatai, mūsų organizmui gali tapti sudėtingiau įsisavinti maiste esančius svarbius vitaminus ir mineralus.

Maistas, kurį mes vartojame, ir mūsų gyvenimo būdas turi tiesioginės įtakos virškinimo sistemos būklei. Todėl ėmęsi tam tikrų priemonių, kad pagerintume savo virškinimo sistemą, galime pagerinti jos funkcijas ir bendrą sveikatos būklę.

Vartokite daugiau skaidulinio maisto

Vartojant daugiau skaidulų turinčių maisto produktų, tokių kaip pilno grūdo produktai, daržovės, vaisiai ir ankštinės daržovės, galima reikšmingai pagerinti savo virškinimo sistemos būklę. Didesnis skaidulų suvartojimas padeda maistui lengviau judėti per virškinamąjį traktą, sumažinant vidurių užkietėjimą. Be to, tai gali padėti apsisaugant ar gydant įvairias virškinimo sistemos ligas, nepamirštant ir tinkamo svorio išsaugojimo.

Tačiau jei nepavyksta vartoti pakankamai maistinių skaidulų turinčių produktų, skaidulų trūkumą galima kompensuoti ir skaidulų mišiniais (plačiau apie tai – https://asun.lt/skaidulu-misiniai/asun-skaidulu-misinys-original/). Jų sudėtyje yra pieno rūgšties bakterijų mišinys, kuris padeda lengviau sureguliuoti žarnyno veiklą, paprasčiau atsikratyti svorio ir pagerinti nuotaiką.

Ribokite riebių maisto produktų vartojimą

Riebus maistas paprastai sulėtina virškinimo procesus, o tai reiškia, kad dėl to padidėja ir vidurių užkietėjimo rizika. Tačiau kadangi yra svarbu į savo mitybos racioną įtraukti šiek tiek sveikųjų riebalų, rekomenduojama riebius maisto produktus derinti su daug skaidulų turinčiais maisto produktais.

Rinkitės liesą mėsą

Baltymai yra labai svarbi sveikos mitybos sudedamoji dalis, tačiau riebi mėsa virškinimo sistemai gali sukelti diskomfortą. Todėl jei jūs vartojate mėsą, turėtumėte rinktis liesą mėsą, tokią kaip kiaulienos nugarinė ar paukštiena be odos, kartu ribojant ir savo maisto porcijų dydį. Valgydami mėsą kartu turėtumėte suvalgyti ir gerokai daugiau skaidulų turinčių pilno grūdo produktų, daržovių ar vaisių.

Į dietą įtraukite probiotikus

Probiotikai yra tokios paties rūšies gerosios bakterijos, kurios yra natūraliai aptinkamos mūsų virškinamajame trakte. Jie padeda išsaugoti gerą organizmo sveikatą kovojant su prastos mitybos daromu neigiamu poveikiu, antibiotikais ir stresu. Be to, probiotikai gali pagerinti maistingųjų medžiagų įsisavinimą, padėti suskaityti laktozę ir sustiprinti imuninę sistemą. Norint gauti daugiau probiotikų patariama reguliariai vartoti neriebų jogurtų arba kefyrą.

Valgykite tuo pačiu laiku

Mitybos specialistai rekomenduoja sureguliuoti savo kasdienės mitybos grafiką, tokiu būdu užtikrinant, kad virškinimo sistema būtų pačios geriausios būklės. Taigi, jei norite pagerinti virškinimą, turėtumėte tuo pačiu metu kasdien valgyti pusryčius, pietus ir vakarienę, tarp pagrindinių valgymų pasirinkdami sveikus užkandžius.

Gerkite pakankamai skysčių

Pakankamo vandens kiekio vartojimas turi didžiulį teigiamą poveikį mūsų virškinimo sistemai. Todėl jei iki šiol vartojote nedaug skysčių ir jautėte įvairius virškinimo sistemos sutrikimus, nuo šiol turėtumėte šią klaidą ištaisyti.

Atsikratykite žalingų įpročių

Jei norite pagerinti savo virškinimo sistemos veiklą, turėtumėte atsisakyti rūkymo, pernelyg didelio kiekio kofeino ir alkoholio vartojimo. Tokie žalingi įpročiai ne tik sutrikdo virškinimo sistemos funkcionavimą, tačiau taip pat gali sukelti širdies ir kraujagyslių ligas, padidinti nutukimo ir kitų sveikatos sutrikimų bei ligų riziką.

Reguliariai sportuokite

Reguliarus ir pakankamas fizinis aktyvumas padeda maistui lengviau judėti per mūsų virškinimo sistemą, sumažinant vidurių užkietėjimo riziką. Fizinis aktyvumas taip pat padeda išsaugoti optimalų kūno svorį, o tai turi didelės teigiamos įtakos virškinimo sistemos veiklai.

(Perskaityta per mėnesį: 7, iš jų šiandien: 1.)