Nemokami zaidimai

Nemokami žaidimai – kompiuterinių žaidimų rinkos dabartis ir ateitis

Anuomet kompiuterinių žaidimų rinka buvo visiškai kitokia (ir šiuo atveju kalbame ne tik apie technologinius sprendimus). Žaidimų kūrėjai savo kuriamus ir rinkai pristatomus žaidimus bene visuomet apmokestindavo, nepaisant to ar žaidimas būdavo visiškai naujas ir neišbandytas, ar skaičiuodavo ne pirmus savo gyvavimo metus. Trumpiau tariant – žaidimų mėgėjai ir užkietėję entuziastai negalėdavo mėgautis nemokamais žaidimais, o tai akivaizdžiai apribodavo jų pasirinkimo laisvę ir galimybes.

Laimei, laikai keitėsi, o kartu kito ir žaidimų kūrėjų požiūris bei priimami sprendimai. Minėtus sprendimus vis dažniau ėmė keisti nemokami zaidimai. Žinoma, tai sukėlė pakankamai didelį perversmą kompiuterinių žaidimų rinkoje. Atsirado kur kas daugiau žaidėjų, o ši rinka sparčiai išsiplėtė ir pasiekė iki tol neregėtas aukštumas. Tai buvo puiki priemonė išpopuliarinti kompiuterinius žaidimus ir pritraukti kaip įmanoma daugiau naujų bei galiausiai lojaliais tapusių žaidėjų.

Taigi, dabartiniu metu vartotojai puikiai žino, kad turi neribotą pasirinkimo laisvę. Jiems nebėra būtinybės vos tik panorėjus išbandyti vieną ar kitą žaidimą – jį įsigyti. Juolab, kad nemenką dalį kompiuterinių žaidimų rinkos sudaro internetiniai ir internetinėse naršyklėse veikiantys žaidimai. Pastarieji suteikia dar daugiau patogumo, kadangi vartotojams nereikia turėti fizinio formato žaidimų ar juos saugoti savo kompiuterio kietajame diske bei kitose laikmenose. Juk akivaizdu, kad šiuolaikinis vartotojas vertina patogumą, mobilumą ir greitą bei lengvą prieinamumą. Todėl visiškai suprantama, kodėl milijonai vartotojų kasdien mėgaujasi internetiniais žaidimais, veikiančiais tiesiai jų interneto naršyklėje.

Be to, pastebima, kad tuomet, kai kompiuterinių žaidimų nereikia įsigyti, atsisiųsti ir įsirašyti į savo asmeninį kompiuterį – atsiranda kur kas daugiau vartotojų, kurie su mielu noru išbando net ir iš pirmo žvilgsnio jų visiškai nedominančius žaidimus. Tai parodo, kad neretai pagrindiniais veiksniais, lemiančiais dabartinių vartotojų pasirinkimą, išlieka apmokestinimo klausimas ir patogumo lygis. Jei vartotojams siūlomi nemokami žaidimai, kuriuos galima išbandyti vos po keleto akimirkų, yra kur kas didesnė tikimybė, kad žaidimo mėgėjų ratas augs geometrine progresija, tokiu būdu populiarinant žaidimą ir pritraukiant vis daugiau lojalių žaidėjų.

(Perskaityta per mėnesį: 37, iš jų šiandien: 1.)

About Objektyvas