Turbinų diagnostika ir remontas – ką reikėtų žinoti?

Kokie automobilio signalai gali įspėti, kad sugedo turbina ir būtinas turbinos remontas? Įprastai tai būna:

  • sumažėjusi ar ir visiškai dingusi variklio galia;
  • iš išmetamojo vamzdžio sklindantys juodos, melsvos ar pilkos spalvos dūmai;
  • nuolat pasigirstantys garsai, kurių iki tol eksploatuojant automobilį nebuvo girdėti;
  • sparčiai mažėjantis alyvos kiekis variklyje;
  • „varvantis“ išmetamasis vamzdis.

Nuvykę į bet kurį autoservisą galite išgirsti nedžiugią diagnozę: „turbokompresorius“. Tačiau viskas nėra taip jau beviltiška. Be to, diagnozė ne visuomet būna tiksli, nes turbokompresoriai genda ne itin dažnai ir yra labai gana patikimi, o juos eksploatuojant normaliomis sąlygomis, dažnai netgi tarnauja ilgiau už patį variklį. Visgi jei turbina subyrėjo, be remonto išsisukti nepavyks.

Jei iš pirmo žvilgsnio turbina atrodo sveika, tik aplink ją matyti daug alyvos pėdsakų, pirmiausiai reikia apžiūrėti turinčias įtakos turbinos ir variklio darbui sistemas. Sklandžiam turbinos darbui nemažai įtakos turi variklio būklė, išmetimo bei įsiurbimo, degalų tiekimo ir kitos sistemos.

Taigi identifikavus, kad sugedo būtent turbina, būtina nustatyti ir likviduoti jos gedimo priežastis, antraip nauja turbina gali ir vėl sugesti, o pinigai remontui bus išleisti veltui. Įprastai lengvųjų automobilių turbokompresorių remontui yra suteikiama 12 mėn. garantija, tuo tarpu specialiosios ir sunkiosios technikos turbinų remontui garantinis laikotarpis trumpesnis perpus.

Kokia proceso eiga?

Pirmiausiai turbina yra išardoma. Po to nuodugniai apžiūrimos visos jos detalės ir nustatoma, ką būtent reikės remontuoti, keisti. Trečiasis žingsnis – identifikuojama gedimo priežastis. Tipinis gedimas, kai turbokompresoriaus remontas tampa neišvengiamas – tai dėl tepimo trūkumo pamėlęs, įkaitęs turbinos velenas. Toliau komplektuojamas turbokompresorius, kuris yra kruopščiai surenkamas šį darbą gerai išmanančio ir patyrusio meistro.

Kitas žingsnis – einama prie dinaminio balansavimo mašinos, kuri balansuoja velenus ir sparnuočius. Būtent po šios „procedūros“ subalansuojamos ir pačios svarbiausios turbinos dalys. Tolesnis etapas – vyksta šerdies balansavimas. Toliau turbokompresoriai reguliuojami panaudojant vakuuminio vožtuvo vaizdo kamerą. Čia būtinas ir geometrijos reguliavimo stendas. Padedant šiems įrenginiams, paprasčiau atstatyti gamyklinius turbinos parametrus. Štai turbinos remontas ir atliktas.

(Perskaityta per mėnesį: 44, iš jų šiandien: 1.)

About admin