Masazas
Sveikata

Skirtingos masažo rūšys: kuri yra jums tinkamiausia?

Egzistuoja ne viena masažo technika, kurios pasitelkimo atveju yra susitelkiama į tam tikras specifines kūno dalis. Kiekvienos masažo technikos taikymo metu gali būti naudojami skirtingi masažiniai judesiai ir skirtingos priemonės. Todėl galvojant apie pasinaudojimą masažo paslaugomis, kurių pagalba galėtumėte atsipalaiduoti, pagerinti savo savijautą, sveikatą ir numalšinti įvairius juntamus skausmus, visų pirma naudinga susipažinti su įvairiomis masažo rūšimis.

Giliųjų audinių masažas

Giliųjų audinių masažo metu yra naudojamas didesnis spaudimas nei švediško masažo metu. Tai gali būti labai puikiu pasirinkimu, jei susiduriama su lėtinėmis raumenų problemomis, tokiomis kaip raumenų patinimas, įvairios fizinės traumos ar raumenų disbalansas. Giliųjų audinių masažas gali padėti atpalaiduoti įsitempusius raumenis, sumažinti lėtinį raumenų skausmą ir nerimą.

Giliųjų audinių masažo metu masažuotojas naudoja lėtus glostomuosius masažinius judesius ir giluminį spaudimą pirštais, tokiu būdu sumažinant įtampą giliausiuose raumenų sluoksniuose ir jungiamuosiuose audiniuose. Masažo seansas dažniausiai trunka nuo 60 iki 90 min.

Karštų akmenų masažas

Karštų akmenų masažas yra puikus pasirinkimas žmonėms, kurie susiduria su raumenų skausmais ir padidėjusia jų įtampa arba tiems, kurie paprasčiausiai nori atsipalaiduoti. Šio tipo masažas yra labai panašus į švedišką masažą – tiesiog masažo specialistas pasitelkia įšildytus akmenis vietoje savo rankų. Karštų akmenų masažas sumažina raumenų įtampą, pagerina kraujotaką ir sumažina juntamus skausmus. Karštų akmenų masažas gali pagelbėti:

  • Sumažinant raumenų įtampą;
  • Pagerinant kraujotaką;
  • Sumažinant skausmą;
  • Paskatinant atsipalaidavimą;
  • Sumažinant stresą.

Karštų akmenų masažo seanso metu įšildyti akmenys yra išdėliojami ant skirtingų kūno vietų. Taip pat šio masažo metu masažo specialistas gali papildomai pasitelkti ir švediško masažo technikas, naudojant švelnų spaudimą. Paprastai karštų akmenų masažo seansas trunka 90 min.

Švediškas masažas

Švediškas masažas yra švelni viso kūno masažo rūšis, kuri gali būti tobulu pasirinkimu žmonėms, kurie iki šiol niekuomet nebuvo naudojęsi masažu, taip pat tiems, kurie junta didžiulę įtampą ir yra labai jautrūs prisilietimams. Švediškas masažas gali padėti atpalaiduoti raumenyse susidariusius mazgus ir tai taip pat gali būti puikus pasirinkimas norint masažo seanso metu būti visiškai atsipalaidavus.

Šios masažo technikos taikymo metu masažuojama nugara, pečių juosta, kaklas, sėdmenys, kojos ir rankos, tokiu būdu atpalaiduojant labai įsitempusias kūno vietas. Masažo seanso metu pasitelkiami pasyvūs ir intensyvūs masažo judesiai, kurie kartu derinami su tempimais.

Švediškas masažas gali būti labai veiksminga priemonė, kurios pagalba sumažinama juntama nervinė įtampa, sugrąžinama emocinė pusiausvyra, pagerinamas limfinės sistemos darbas, pašalinami toksinai ir sustiprinama imuninė sistema bei padidinamas energijos lygis. Švediško masažo seansas paprastai tunka 60-90 min.

Aromaterapinis masažas

Aromaterapinis masažas yra tobulas pasirinkimas žmonėms, kurie nori, kad jų pasirinktas masažas galėtų veiksmingai prisidėti ir prie emocinės pusiausvyros bei psichologinės būsenos pagerėjimo. Šio tipo masažas gali:

  • Pagerinti nuotaiką;
  • Sumažinti nerimą;
  • Sumažinti depresijos simptomus;
  • Sumažinti raumenų įtampą;
  • Sumažinti skausmą.

Aromaterapinio masažo metu naudojami švelnūs ir lengvi spaudžiamieji masažiniai judesiai, kartu pasitelkiant ir eterinius aliejus. Paprastai masažo specialistas eterinius aliejus parenka savo nuožiūra, atsižvelgiant į norimą pasiekti rezultatą, tačiau jūs taip pat visuomet galite nurodyti, kokie eteriniai aliejai jums labiausiai patinka.

Masažo seanso metu yra atliekamas viso kūno masažas ir kvėpuojama garinamais eteriniais aliejais, kurie taip pat yra įsisavinami per žmogaus odą. Kai kuriais atvejais aromaterapinio masažo metu yra susitelkiama tik į nugarą, pečius ir galvą. Aromaterapinis masažas trunka nuo 60 iki 90 min.

Sportinis masažas

Sportinis masažas gali būti labai veiksmingas pasirinkimas tais atvejais, kai kasdienybėje susiduriama su pasikartojančiais fiziniais judesiais ir dėl to pažeidžiamais raumenimis. Su tokiomis bėdomis gali būti dažnai susiduriama aktyviai sportuojant, tačiau tai taip pat nėra svetima žmonėms, kurie kasdien dirba darbą, susijusį su nuolatiniais ir pasikartojančiais judesiais. Be to, sportinis masažas gali būti naudingas ir tuo atveju, jei jūs pakankamai dažnai susiduriate su įvairiomis fizinėmis traumomis – tuomet jis būtų kaip prevencinė priemonė. Sportinio masažo pagalba galima padidinti ir lankstumą bei pagerinti sportinius rezultatus. Ši masažo rūšis gali būti naudojama ir siekiant sumažinti skausmą, nerimą bei raumenų įtampą.

Sportinis masažas gali būti atliekamas kaip viso kūno masažas arba masažo specialistas gali susitelkti į kūno vietas, kurioms reikia didžiausio dėmesio. Masažo metu gali būti derinami giluminiai spaudžiamieji masažiniai judesiai kartu su atpalaiduojančiais glostomaisiais judesiais. Sportinio masažo seansas trunka 60-90 min.

Trigerinių taškų masažas

Trigerinių taškų masažas puikiai tinka žmonės, kurie yra patyrę traumas, susiduria su lėtiniu skausmu ar tam tikromis specifinėmis sveikatos problemomis. Kūno vietos, kuriose yra susikaupusi lokali raumenų įtampa, yra vadinamos trigeriniais taškais. Tokie taškai gali sukelti skausmą ir kitose kūno vietose, kadangi jei įsitempę raumenys nepajėgia atlikti savo funkcijos, tai bando kompensuoti kiti raumenys, kuriems tenka didesnis krūvis. Šio masažo metu susitelkiant į trigerinių taškų atpalaidavimą galima sumažinti skausmą.

Trigerinių taškų masažo metu naudojami platūs glostomieji judesiai, kurie yra švelnūs ir atpalaiduojantys, kartu pasitelkiant ir stipresnius bei gilesniu spaudimu pasižyminčius masažinius judesius. Nors masažo metu yra masažuojamas visas kūnas, masažuotojas didžiausią dėmesį skiria specifinėms kūno vietoms, kurias reikia atpalaiduoti. Masažo seanso trukmė yra 60-90 min.

Shiatsu masažas

Shiatsu masažas yra tobulas pasirinkimas tiems, kurie nori jaustis atsipalaidavę ir sumažinti stresą, skausmą bei įtampą. Tai yra japoniška masažo rūšis, kuri:

  • Skatina emocinį ir psichologinį atsipalaidavimą bei nusiraminimą;
  • Padeda sumažinti stresą, nerimą ir depresiją;
  • Gali padėti sumažinti galvos skausmą;
  • Sumažina raumenų įtampą.

Shiatsu masažo seanso metu yra masažuojamas visas kūnas, tačiau masažo specialistas tam tikroms kūno vietoms gali skirti didesnį papildomą dėmesį. Masažo metu masažuotojas pasitelkia savo rankas, delnus ir nykščius, tokiu būdu masažuodamas konkrečius kūno taškus. Shiatsu masažo trukmė – 60-90 min.

Tailandietiškas masažas

Tailandietiškas (arba Thai) masažas yra puikus pasirinkimas žmonėms, kurie nori aktyvesnės masažo technikos ir siekia masažo pagalba sumažinti skausmą ir stresą. Tailandietiškas masažas taip pat gali:

  • Padidinti lankstumą;
  • Pagerinti kraujotaką;
  • Padidinti energijos lygį.

Tailandietiško masažo metu masažuojamas visas kūnas pasitelkiant tam tikrą masažinių judesių seką, kuri yra panaši į jogos tempimus. Masažuotojas naudoja savo delnus ir pirštus, jų pagalba atlikdamas tvirtus spaudžiamuosius masažinius judesius. Tailandietiškas masažas trunka nuo 60 iki 90 min.

Pabaigai

Masažas gali būti labai veiksminga natūralia priemone, kurios pagalba galime pasijusti geriau tiek fiziškai, tiek ir psichologiškai bei emociškai. Galima išbandyti įvairias masažo rūšis, tokiu būdu išsiaiškinant, kuri iš jų jums būtų tinkamiausia. Tačiau visuomet patogiausia pasitarti su savo pasirinktu masažo specialistu, kuris atsižvelgdamas į jūsų sveikatos ir fizinę būklę bei konkrečius pageidavimus galėtų pasiūlyti jums optimaliausią masažo techniką.

Daugiau informacijos apie skirtingas masažo rūšis galima rasti: https://www.masazuotojas.lt/

(Perskaityta per mėnesį: 26, iš jų šiandien: 1.)