Vitaminų ir mineralų svarba sportuojant

Šiame straipsnyje panagrinėsime, kokie vitaminai ir mineralai yra esminiai ir kokia jų įtaka siekiant teigiamų rezultatų sporto salėje.

Vitaminas B12 dalyvauja perduodant signalus raumenims iš smegenų. Taip pas vitaminas svarbus stimuliuojat nervines ląsteles – jų stimuliacija būtina tam, kad raumenys tinkamai susitrauktų. Be vitamino B12 žmogaus koordinacija būtų silpnesnė. Šio vitamino galima rasti mėsoje – vištienoje, jautienoje ir kt.

Biotinas svarbus aminorūgščių apytakoje. Jis nepakeičiamas norint gauti energijos, šio mikroelemento randame kiaušinių tryniuose, kepenėlėse, sojų kruopose, pieno produktuose, miežiuose bei kviečiuose.

Vitaminas B1 svarbus baltymų metabolizmui, augant raumenims. Be šio vitamino deguonis būtų sunkiau perduodamas į raumenis, o tai itin aktualu patiriant didelius fizinius krūvius.

Vitaminas B2 svarbus skaidant gliukozę ir oksiduojant riebalų rūgštis. Ypač vitaminas svarbus baltymų metabolizmui užsiimantiems kultūrizmu, todėl šios šakos papildai sportui dažniausia būna prisotinti visų B grupės vitaminų. Šio vitamino yra riešutuose, kepenėlėse, vėžiagyvių mėsoje, pieno produktuose, kiaušiniuose.

Vitaminas B3 (dar kitaip vadinamas niacinu) svarbus energijos apykaitai. Šio vitamino didelius kiekius turi vištiena, kalakutiena, žuvis, kiaušiniai bei riešutai.

Vitaminas B6 glaudžiai siejamas su baltymų įsisavinimu. Kuo daugiau vartojame baltymų, tuo daugiau organizmas turėtų gauti ir vitamino B6. Šio vitamino turi vištiena, riešutai, žuvis, bananai, pupelės, avokadai.

Vitaminas A svarbus gerai regai užtikrinti, be jo nevyktų baltymų sintezė, o drauge – neaugtų raumeninis audinys. Šio vitamino yra morkose, pomidoruose, aliejuose ir daugelyje kitų maisto produktų. Todėl papildai sportui taip pat prisotinti vitamino A.

Vitaminas E saugo ląstelių sieneles, o raumuo auga tik ląstelėms esant sveikoms. E vitamino galima rasti įvairiuose aliejuose, daržovėse, beveik visų rūšių riešutuose.

Vitaminas D organizmui padeda įsisavinti tokius mikroelementus kaip kalcis bei fosforas. Raumuo tinkamai nefunkcionuoja trūkstant kalcio. Šio vitamino daugiausia pieno produktuose.

Vitaminas C – vienas žinomiausių antioksidantų, taip pat gerinantis ir geležies įsisavinimą. Papildai sportui be šio esminio vitamino neįsivaizduojami. Vitamino C gausu citrusiniuose, kituose vaisiuose, vaisių sultyse, kai kuriose daržovėse.

(Perskaityta per mėnesį: 27, iš jų šiandien: 1.)

About admin